Městský úřad
Město podporuje

Dny evropského dědictví

 

Mapy.cz v mobilu

 

Volná parkovací místa

Kvalita ovzduší ve městě

   

Oddělení plánování sociálních služeb

Tento dokument je zařazen v kategorii: Město

Kontakt 

 

Vedoucí oddělení

Popis činnosti

  • spolupracuje při tvorbě koncepce sociální a rodinné politiky města a realizaci procesu komunitního plánování,
  • plní úkoly z oblasti prorodinné a protidrogové politiky města, problematiky rizikového chování a trestné činnosti, národnostních menšin, etnik a multikulturalismu,
  • vede agendu Fondu sociální pomoci a prevence,
  • zajišťuje informovanost občanů města o možnostech a způsobech poskytování sociálních služeb, včetně aktualizace katalogu sociálních služeb,
  • pomáhá při zprostředkování sociálních služeb pro občany obce,
  • vede agendu na úseku péče o seniory a zdravotně postižené občany (Signál v tísni),
  • kontroluje a metodicky řídí příspěvkové organizace města v rámci působnosti odboru,
  • vykonává povinnosti opatrovníka občanů s omezenou svéprávností, kterým bylo rozhodnutím soudu ustanoveno město Uherské Hradiště,
  • realizuje šetření prováděná na vyžádání soudu a podává zprávy o péči jiných ustanovených opatrovníků občanů s omezenou svéprávností,
  • rozhoduje o ustanovení zvláštního příjemce důchodu,
  • prověřuje možnosti poskytnutí sociální služby občanům propouštěným ze zdravotnického zařízení lůžkové péče, případně vydává souhlas s poskytováním sociální služby v zařízení,
  • zajišťuje sociální pohřby dle zákona o pohřebnictví,
  • eviduje a vydává tiskopisy receptů a žádanek dle zákona o návykových látkách,
  • rozhoduje o stanovení úhrady za stravu a péči u dětí umístěných v domovech na základě rozsudku soudu,
  • provádí komplexní posouzení sociální situace osob a sociální práci v nejširším rozsahu, včetně poskytování základního a odborného poradenství v různých oblastech sociálně právní ochrany osob a ve vztahu ke všem ohroženým skupinám; ve spolupráci s OSPOD i u rodin s dětmi,
  • za tímto účelem vede spisovou dokumentaci včetně Standardizovaného záznamu sociální práce v OK systému,
  • zajišťuje administraci vyjádření pro úřad práce - podklady pro žadatele o dávky hmotné nouze, kteří využívají ubytovací zařízení,
  • úzce spolupracuje s pracovníky úřadu práce v souladu s Metodikou integrace sociální práce a poskytování dávek pomoci v hmotné nouzi,
  • vykonává činnost sociálního kurátora dospělých,
  • plní úkoly napomáhající výkonu práv příslušníků romské komunity a integraci příslušníků romské komunity do společnosti,
  • vykonává aktivity související s prováděním koordinace sociálního zabezpečení v rámci EU,
  • provádí šetření různých aspektů životních situací klientů na dožádání jiných institucí,
  • provádí organizační a administrativní práce pro odbor, evidenci písemností a archivaci,
  • odpovídá za inventarizaci majetku odboru,
  • provádí úkony podle občanského zákoníku spočívající v doporučení k uzavření smlouvy o nájmu bytu zvláštního určení, který byl zřízen ze státních prostředků nebo přispěl-li stát na jeho zřízení, a v předchozím souhlasu s výpovědí z nájmu tohoto bytu,
  • realizuje proces plánování rozvoje sociálních služeb metodou komunitního plánování.
Zveřejněno dne: 01.07.2015   Datum poslední aktualizace: 06.06.2016
Zodpovědná osoba: Zlatušková Květoslava