Oddělení účetnictví a evidence majetku

Účetnictví 

  • vede účetnictví dle jednotné osnovy v souladu s rozpočtovou skladbou a dalšími příslušnými pokyny a předpisy,
  • zajišťuje hotovostní platební a zúčtovací styk úřadu,
  • zajišťuje inventarizaci a kontrolu vyúčtování majetku a jiných materiálních zásob, cenin a hotovosti pro úřad, všechny příspěvkové organizace zřízené městem a organizační složky,
  • vede evidenci finančních pohledávek a závazků města,
  • zpracovává roční účetní závěrky,
  • provádí archivaci účetních dokladů a vede příslušné archivní knihy odboru,
  • metodicky řídí organizační složky v oblasti účetnictví,
  • eviduje a vydává pokutové bloky,
  • ve stanovených termínech předkládá státním orgánům výsledky hospodaření města,
  • provádí majetkové a finanční zaúčtování cenných papírů města,
  • spolupracuje s nadřízeným orgánem a auditorem při kontrole účetnictví.

Ostatní činnosti 

  • zajišťuje činnost pokladny včetně její kontroly,
  • zodpovídá za řádné vyúčtování dotací,
  • eviduje movitý a nemovitý majetek města v plném rozsahu,
  • metodicky vede příspěvkové organizace zřízené městem v oblasti majetku,
  • spolupracuje při sestavování daňového přiznání, auditu a ratingu města,
  • provádí kontroly

Zveřejněno dne: 16. srpen 2023. Aktualizováno: 25. říjen 2023

Kontakty na odpovědnou osobu

Ekonomický odbor

Oddělení účetnictví a evidence majetku

Masarykovo nám. 19
686 01 Uherské Hradiště

Odpovědná osoba

Pavel Pekárek

T: 572 525 220