4. Základní informace k životní situaci
- K ochraně dálnice, silnice a místní komunikace I. nebo II. třídy a provozu na nich mimo souvisle zastavěné území obcí slouží silniční ochranná pásma.
- Silničním ochranným pásmem se rozumí prostor mimo souvisle zastavěné území obce ohraničený svislými plochami, vedenými do výšky 50 m, a ve vzdálenosti 15 m od osy vozovky nebo od osy přilehlého jízdního pásu silnice II. třídy nebo III. třídy.
- V silničních ochranných pásmech lze jen na základě povolení vydaného silničním správním úřadem a za podmínek v povolení uvedených provádět stavby, které podle zvláštních předpisů vyžadují povolení nebo ohlášení stavebnímu úřadu nebo provádět terénní úpravy, jimiž by se úroveň terénu snížila nebo zvýšila ve vztahu k niveletě vozovky.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Ten, v jehož zájmu nebo kvůli jehož činnosti má být povoleno provádění stavby či terénních úprav v ochranném pásmu.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech požadovaných náležitostí uvedených v bodu č.10.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti k silničnímu správnímu úřadu – odboru stavebního úřadu a životního prostředí MěÚ Uh. Hradiště.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště – odbor dopravy.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor stavebního úřadu a životního prostředí Městského úřadu Uherské Hradiště, Protzkarova 33, Uherské Hradiště, kancelář č. 422, Ing. Josef Hanáček, telefonní číslo: 572525570, Ing. Dana Zapletalová, kancelář č. 417, tel.: 575 525 551.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- Projektovou dokumentaci (obsahující přehlednou situaci M 1:1000 event. 1:500 s vyznačením silnice a ochranného pásma silnice)
- Výpis z obchodního event. živnostenského rejstříku žadatele a oprávněného zástupce
- Vyjádření Ředitelství silnic Zlínského kraje, odd. majetkové správy Uh. Hradiště, Jarošov 514, 686 11 Uh. Hradiště
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost je k dispozici na odboru stavebního úřadu a životního prostředí Městského úřadu Uherské Hradiště a nawebových stránkách města..
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Za vyřízení žádosti o povolení stavby v ochranném pásmu silnice se správní poplatek nevybírá.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Správní úřad rozhodne do 30 dnů od podání žádosti, ve zvlášť složitých případech do 60 dnů od podání žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
Název funkční elektronické služby, která umožňuje řešení životní situace, je: epodatelna@mesto-uhcz.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích
- Vyhláška č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích
- Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy
- Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Proti rozhodnutí lze podat odvolání. Odvolání se podává ke správnímu úřadu, který rozhodnutí vydal, a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Právnická osoba:
- dle ustanovení § 42b zákona č. 13/1997 Sb. - pokuta do 100 000 Kč.
Fyzická osoba:
- dle ustanovení § 42a zákona č. 13/1997 Sb. - pokuta do 100 000 Kč.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
Tyto informace jsou uvedeny na žádosti o zvláštní užívání místních komunikací a lze je poskytnout také telefonicky.
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Městský úřad Uherské Hradiště – odbor stavebního úřadu a životního prostředí
26. Kontaktní osoba
Ing. Josef Hanáček, tel. 572525570, e-mail: josef.hanacek@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
3. 4. 2012
28. Popis byl naposledy aktualizován
09. 07. 2015
29. Datum konce platnosti popisu
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Žádosti, které nelze řešit v celém jejich rozsahu podle tohoto postupu, je vhodné konzultovat s úředníkem příslušného správního úřadu. Tímto postupem žadatel předejde možnému přerušení správního řízení v případě, že by žádost neměla všechny náležitosti a správní orgán by v souladu se správním řádem správní řízení přerušil a žadatele vyzval k doplnění.