Oddělení správy pozemků

Popis činnosti

  • sleduje a kontroluje plnění rozpočtu odboru v položkách týkajících se práce oddělení a správců,
  • eviduje ostatní nemovitý majetek města, jeho název, výčet, stav (pozemky),
  • zajišťuje výkon agendy spojené s vyřizováním restitučních nároků,
  • zajišťuje výkon agendy spojené s vyřizováním duplicitních zápisů do katastru nemovitostí,
  • spolupracuje s katastrálním úřadem, katastrální pracoviště Uherské Hradiště, ÚZSVM, Státním pozemkovým úřadem, Povodím Moravy s.p., ŘSD, ŘSZK, Zlínským krajem,
  • v rámci zpracování pozemkových úprav jedná se Státním pozemkovým úřadem,
  • účastní se jednání týkajících se pozemkových úprav, spolupracuje v této souvislosti s projektanty pozemkových úprav, jedná s vlastníky pozemků patřících do pozemkových úprav,
  • provádí kontroly věcné a cenové správnosti splátkových listů a faktur,
  • zajišťuje technické podklady pro příslušné smlouvy, jedná s geometry, geodety a soudními znalci,
  • vede evidenci žadatelů o převod, pronájmy, výpůjčky nemovitého majetku, jedná s žadateli,
  • připravuje a uzavírá smlouvy na dlouhodobé pronájmy a výpůjčky,
  • vede evidenci veškerého nakládání s nemovitým majetkem města,
  • připravuje a uzavírá smlouvy na pronájmy restauračních zahrádek,
  • vede evidenci zemědělské půdy, dohlíží nad uzavíráním příslušných nájemních smluv a jejich aktualizaci,
  • připravuje materiály pro jednání komise pro nakládání s majetkem města, účastní se jejich jednání, vyhotovuje zápisy z jednání komise, řeší úkoly plynoucí z jednání komise,
  • na základě doporučení komise dále zpracovává materiály pro schůzi rady města a zasedání zastupitelstva města, připravuje návrhy usnesení včetně důvodových zpráv,
  • zveřejňuje na internetových stránkách města aktuální záměry (a to včetně odkazu v mapovém systému GIS) a poskytuje podklady právnímu odboru pro zveřejnění na úřední desce města,
  • projednává s právními zástupci města zastupování v právních sporech,
  • sestavuje smlouvy související s činností oddělení,
  • vede agendu věcných břemen, jedná se správci inženýrských sítí, včetně uzavírání příslušných smluv,
  • na žádost ekonomického odboru zajišťuje podklady pro účetní evidenci majetku (reálné ocenění), zajišťuje aktualizaci interního oceňovacího podkladu odboru (hodnotová mapa),
  • spolupracuje a zajišťuje podklady pro potřeby města v souvislosti s čerpáním dotací z EU,
  • každoročně se podílí na inventarizaci nemovitého majetku města,
  • spolupracuje s místními komisemi, řeší jejich podněty,
  • vydává pro fyzické osoby souhlas s umístěním nadzemních staveb na pozemcích ve vlastnictví města (např. sjezdů, chodníků, zpevněných ploch mimo odstavná stání) před uzavřením příslušné smlouvy (např. o výpůjčce, nájemní nebo kupní) na dotčenou část městského pozemku,
  • podává za město žádosti o vydání rozhodnutí o dělení nebo scelování pozemků podle stavebních předpisů, a to jak vůči zdejšímu obecnému stavebnímu úřadu, tak i u obecných stavebních úřadů s jinou územní působností, kde město vlastní pozemky, které by mohly být předmětem scelení nebo rozdělení,
  • vydává souhlas s umístěním přístaveb na městských pozemcích u stávajících staveb jiných právnických a fyzických osob (např. lodžie, zateplení budov) před uzavřením příslušné smlouvy (např. o výpůjčce, nájemní nebo kupní) na dotčenou část městského pozemku,
  • provádí správu místního poplatku za zvláštní užívání veřejného prostranství,
  • připravuje rozhodnutí zastupitelstva města o nabytí nemovitých věcí z výstavby.