4. Základní informace k životní situaci
Zákon č.13/1997 Sb. o pozemních komunikacích, §19, odst.(2), písm. g) a odst. (3), (4).
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Upozornit na odstavené vozidlo na místní komunikaci, které by mohlo být vrakem, může kterýkoliv občan.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Oznamovatel uvede místo, na kterém se údajný vrak nachází, případně barvu, typ a registrační značku.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Upozornění je možno podat osobně, telefonicky, písemně, elektronickou poštou nebo prostřednictvím aplikace "Pošli to dál", odkaz zde - http://hlaseni.tmapserver.cz/#592005.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Odbor správy majetku města Městského úřadu Uherské Hradiště
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor správy majetku města Městského úřadu Uherské Hradiště, Masarykovo náměstí 19, Uherské Hradiště, kancelář č. 508, Bc. Dušan Pavlíček, telefonní číslo: 572525552.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Při ohlášení vraku nemusí oznamovatel předkládat žádné doklady.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Pro oznámení vraku nejsou žádné formuláře.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Při oznámení vraku se nevyměřuje správní ani jiný poplatek.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
- Odpovědná osoba oznámení prošetří. Pokud zjistí, že oznámené vozidlo je skutečně vrakem ve smyslu Silničního zákona, zašle majiteli výzvu k odstranění. Pokud do 2 měsíců od doručení výzvy majitel odstranění nezajistí, učiní tak vlastník komunikace.
- Pokud nelze majitele zjistit (vozidlo již nemá registrační značku), zveřejní se výzva k odstranění na úřední desce a v místě umístění vraku. Po marném uplynutí lhůty 2 měsíců je vlastník komunikace oprávněn vrak odstranit.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
Název funkční elektronické služby, která umožňuje řešení životní situace, je: epodatelna@mesto-uhcz
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č.13/1997 Sb. o provozu na pozemních komunikacích , §19, odst.(2), písm. g) a odst. (3), (4).
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Vlastník vozidla může své výhrady uplatnit u odboru správy majetku města MěÚ Uh. Hradiště.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Uplatnění náhrady nákladů, spojených s odtažením a likvidací vozidla, vůči majiteli vraku.
Za přestupek - odstavení silničního vozidla, které je trvale technicky nezpůsobilé k provozu a není opatřeno státní
poznávací značkou, nebo které je zjevně trvale technicky nezpůsobilé k provozu lze fyzické osobě uložit dle § 42a,
odst. 7, písmene b) zákona o pozemních komunikacích pokutu do výše 300.000 Kč.
21. Nejčastější dotazy
Co je to vlastně vrak?
Definice vraku podle Silničního zákona: "..vrakem je vozidlo, které je trvale technicky nezpůsobilé k provozu a není
opatřeno registrační značkou, nebo které je zjevně trvale technicky nezpůsobilé k provozu."
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor správy majetku města Městského úřadu Uherské Hradiště.
26. Kontaktní osoba
Bc. Dušan Pavlíček, telefonní číslo: 572525552, e-mail: dusan.pavlicek@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
3. 4. 2012
28. Popis byl naposledy aktualizován
9. 10. 2015