Uzavření partnerství

Popis životní situace

Uzavření partnerství

Týká se vás to, pokud (v jakém případě ve věci jednat):

Osoby vstupující do partnerství činí prohlášení osobně před matrikářem matričního úřadu.
Matriční úřad přijímá prohlášení o vstupu do partnerství na jím určeném místě v jeho správním obvodu a jím určené době.
Matriční úřad může na základě žádosti povolit vstup do partnerství na kterémkoli vhodném místě ve svém správním obvodu a ve kteroukoli vhodnou dobu.

Jaký má životní situace benefit (výstup, výsledek):

Vystavení dokladu o uzavření partnerství.

Kdy životní situaci řešit:

O vstup do partnerství žádají osoby vstupující do partnerství matriku, v jejímž správním obvodu má být partnerství uzavřeno, a předloží doklady osvědčující jejich totožnost a způsobilost ke vstupu do partnerství.

Kontaktní osoba:

Způsob vyřízení:

1. Elektronicky

Službu nelze vyřešit elektronicky.

2. Osobně nebo poštou

Co potřebujete, pokud službu řešíte:

Občan ČR s trvalým pobytem v ČR (doklady je nutné předložit nejpozději měsíc před vstupem do partnerství)

  • průkaz totožnosti
  • rodný list
  • doklad o státním občanství, výpis z evidence obyvatel o místu trvalého pobytu a osobním stavu (postačí občanský průkaz, pokud tyto údaje obsahuje)
  • pravomocné rozhodnutí soudu o zrušení partnerství, pravomocný rozsudek o rozvodu předchozího manželství
  • úmrtní list zemřelého manžela či partnera  

Občan ČR s trvalým pobytem v cizině (doklady je nutné předložit nejpozději měsíc před vstupem do partnerství)

  • doklady jako občan s trvalým pobytem v ČR nebo jim odpovídající doklady, pokud jsou cizím státem vydávány
  • výpis z evidence obyvatel o místu pobytu a osobním stavu musí být vydány státem, na jehož území má osoba vstupující do registrovaného partnerství pobyt (pokud jsou tímto státem vydávány) 

Cizinec (doklady je nutno předložit nejpozději dva měsíce před vstupem do partnerství)

  • průkaz totožnosti (cestovní pas, popř. průkaz o povolení pobytu na území České republiky s fotografií)
  • rodný list
  • doklad o státním občanství (postačí průkaz totožnosti, pokud je v něm tato informace uvedena)
  • doklad o právní způsobilosti ke vstupu do registrovaného partnerství - nesmí být ke dni vstupu do registrovaného partnerství starší 6 měsíců
  • potvrzení o osobním stavu a pobytu (pokud je cizím státem vydáváno)
  • pravomocné rozhodnutí soudu o zrušení partnerství, pravomocný rozsudek o rozvodu manželství
  • úmrtní list zemřelého partnera či úmrtní list zemřelého manžela (není třeba, pokud je tato skutečnost uvedena v dokladu o právní způsobilosti k uzavření partnerství) 

Potvrzení vydané Policií České republiky o oprávněnosti pobytu na území ČR (to neplatí pro občany EU, občany smluvních států Dohody o Evropském hospodářském prostoru nebo jejich rodinné příslušníky). Toto potvrzení nesmí být ke dni vstupu do partnerství starší 7 pracovních dnů.


Místem k přijímání prohlášení o vstupu do registrovaného partnerství jsou stanoveny kanceláře matričního úřadu Uherské Hradiště a obřadní síň Městského úřadu Uherské Hradiště, Masarykovo náměstí 19, Uherské Hradiště,  v pracovní dny každou první středu kalendářního měsíce od 10.00 do 16.00 hod.
V případě, že mají osoby zájem vstoupit  do partnerství mimo stanovené místo a dobu, je nutné požádat o schválení jiného vhodného místa či doby.
Formuláře ke stažení

Kde a jak službu řešit osobně:
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor dopravních a správních agend
Oddělení matrik, evidence obyvatel a osobních dokladů
Protzkarova 33, Uherské Hradiště
Úřední a pokladní hodiny

Kolik budete platit:

Za vstup do registrovaného partnerství ve stanovené době a místě není stanoven žádný správní poplatek.
Za vydání povolení vstoupit do registrovaného partnerství mimo určené místo nebo dobu  je stanoven správní poplatek ve výši 3.000 Kč (od tohoto správního poplatku jsou osvobozeny osoby těžce zdravotně postižené).
Za vstup do registrovaného partnerství osobami, které nemají trvalý pobyt na území ČR, je stanoven správní poplatek 5.000 Kč.
Za vstup do registrovaného partnerství osobami, z nichž pouze jeden má trvalý pobyt na území ČR, je stanoven správní poplatek 3.000 Kč.
Za vydání vysvědčení o právní způsobilosti ke vstupu  do registrovaného partnerství v cizině nebo s cizincem je stanoven správní poplatek 500 Kč
Vystavení prvního dokladu o uzavření registrovaného partnerství  je od správního poplatku osvobozeno.
Za vydání každého dalšího dokladu (tj. druhopisu dokladu o uzavření registrovaného partnerství) je stanoven správní poplatek 300 Kč.  
Správní poplatky se hradí na matrice. 

Legislativa:

Časté dotazy:

Jak se postupuje v případě osoby, která neovládá český jazyk (např. cizinec, neslyšící, němý).
Pokud osoba, vstupující do registrovaného partnerství, nemluví nebo nerozumí česky a nebo je neslyšící nebo němá, je nutná při prohlášení přítomnost tlumočníka.
Účast tlumočníka zajišťuje osoba vstupující do registrovaného partnerství na vlastní náklady. Bez přítomnosti tlumočníka nelze prohlášení o vstupu do registrovaného partnerství učinit.
Nejde-li o tlumočníka jmenovaného ministrem spravedlnosti, nebo předsedou krajského soudu, musí tlumočník složit slib do rukou matrikáře.

Popis byl naposledy aktualizován:

15.03.2024