Pozor na platnost občanských průkazů

Prosíme, ověřte si, zda se tato situace netýká právě Vás a případně nenechávejte vyřízení nových dokladů na poslední chvíli. Výměna občanského průkazu je v tomto případě bezplatná.

V letech 2005 – 2008 probíhala na základě nařízení vlády celorepubliková postupná výměna občanských průkazů bez strojově čitelných údajů. Občanský průkaz je pro občany starší 15 let vydáván s 10letou platností, to znamená, že v roce 2015 -2018 těmto občanským průkazům skončí platnost. 

OP

Žádost o nový občanský průkaz podáte na pracovištích Odboru dopravních a správních agend, ul. Protzkarova čp. 33, Uh. Hradiště. K podání žádosti se dostavíte pouze s platným občanským průkazem, pokud již jeho platnost skončila je nutno předložit platný cestovní doklad nebo originál rodného listu. O nový občanský průkaz je možno požádat nejdříve 2 měsíce před skončením jeho platnosti, nejpozději by měla být žádost z důvodu výrobních a zákonných lhůt podána 30 dnů před skončením platnosti občanského průkazu. Žádost je možno podat u kteréhokoliv obecního úřadu obce s rozšířenou působností v ČR, místo trvalého pobytu občana není v tomto případě rozhodující.


K vyřízení dokladu se můžete dostavit kterýkoliv pracovní den, úřední hodiny jsou v pondělí a středu od 8.00 – 17.00 hod., v úterý, čtvrtek a pátek od 8.00 hod. do 13.00 hod.


V důsledku výrazného zvýšení počtu podávaných žádostí dochází již nyní k prodlužování čekacích lhůt. Doporučujeme proto občanům využít rezervačního systému, který je přístupný na webových stránkách města Uherské Hradiště a umožňuje objednat si vyřízení dokladu na danou hodinu pro období následujících 3 měsíců.


S případnými dotazy Vám rádi poradíme na tel. 572 525 808, 572 525 818.

Kontakty na odpovědnou osobu

Odbor dopravních a správních agend
Oddělení matrik, evidence obyvatel a osobních dokladů
Protzkarova 33
686 01 Uherské Hradiště
Odpovědná osoba

Alexandra Hubáčková

T: 572 525 802
E: Alexandra.Hubackova@mesto-uh_cz