4. Základní informace k životní situaci
Životní situace se týká výměny registrační značky z důvodu ztráty, zničení, odcizení apod.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Oprávněnou osobou k jednání je obecně fyzická nebo právnická osoba, která je zapsaná v registu vozidel jako vlastník silničního vozidla, popř. na základě společné žádosti - vlastník a osoba, která je v žádosti uvedena jako provozovatel silčničního vozidla.
Zmocněnec předkládá plnou moc.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Žadatel s sebou musí mít doklady uvedené v bodu č.10.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti na kterémkoliv obecním úřadě s rozšířenou působností (ORP).
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště, odbor dopravních a správních agend, oddělení registru řidičů a vozidel, Revoluční 1023, 2. podlaží, dveře č. 219b (za železničním podjezdem, u nemocnice).
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor dopravních a správních agend
oddělení registru řidičů a vozidel
přepážky č. 2 – 5
Tel.: 572 525 573-7, fax: 572 525 595
Úřední hodiny:
Po | 8.00 - | 17.00 |
St | 8.00 - | 17.00 |
Pá | 8.00 - | 12.00 |
Objednat se lze přes rezervační systém.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- technický průkaz vozidla (osvědčení o registraci část II) + osvědčení o registraci vozidla
- souhlas vlastníka (plná moc) daného vozidla
- doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas, doklad k povolenému pobytu na území ČR)
- vypsaný formulář "Oznámení o ztrátě, zničení nebo odcizení tabulky s registrační značkou"
UPOZORNĚNÍ:
Při vystavení nových registračních značek z důvodu odcizení je nutné k žádosti doložit "Protokol sepsaný Policií ČR o
oznámení odcizení". Při výměně registračních značek z důvodu ztráty nebo odcizení pouze 1ks značky u vozidla,
kterému byly přiděleny 2ks značek, se odevzdá orgánu evidence zbylá registrační značka. Pro provedení změny v registru
je nutné vyplnit formulář "Oznámení o ztrátě, zničení nebo odcizení tabulky s registrační značkou". Pokud
je vlastník shodný s provozovatelem, vyplní se pouze údaje o vlastníkovi vozidla. Pokud vlastník není shodný s
provozovatelem, vyplní se jak údaje o vlastníkovi vozidla, tak i údaje o žadateli, což je provozovatel vozidla.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Pro zápis změny je nutné vyplnit formulář Oznámení o ztrátě, zničení nebo odcizení tabulky s registrační značkou. Formuláře jsou k dispozici na odloučeném pracovišti MěÚ Uherské Hradiště, Revoluční 1023 nebo na webových stránkách města.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatky jsou stanoveny dle zákona č. 634/2004 o správních poplatcích, položka 26 e, g.
Výměna registrační značky z jakéhokoliv důvodu: 200 Kč za jeden kus RZ, tzn. vozidlo se 2 tabulkami 400 Kč + 50 Kč
poplatek za zápis změn údajů.
Výměna registrační značky za poškozenou: 600 Kč poplatek za zápis změn údajů.
Příklady správních poplatků:
- nákladní, osobní automobil 450 Kč
- přípojné vozidlo, motocykl 250 Kč
Poplatky se hradí v hotovosti přímo na přepážce.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Výměna registračních značek je vyřízena na počkání, pouze v případech většího počtu žadatelů před koncem úředních hodin se žádost vyřídí v nejbližším možném termínu.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Zbylé registrační značky se odevzdávají v čistém stavu.
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
Žádost nelze vyřídit elektronicky.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
- Vyhláška č. 243/2001 Sb., o registraci vozidel
18. Jaké jsou související předpisy
- Zákon č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla
- Zákon č. 307/1999 Sb., kterým se mění zákon o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
- Zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích
- Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů a změn.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se správní řádem a uplatňují se na příslušném úřadě.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce mohou být uloženy dle zákona 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích v současném znění
21. Nejčastější dotazy
Při výměně registračních značek se nemusí předkládat pojištění odpovědnosti z provozu vozidla dle zákona č.168/199 Sb. ve znění pozdějších změn a doplňků.
22. Další informace
Žadatel si po příchodu na registrační místo vytiskne v čekárně (dveře č.219) pořadový lístek a čeká, až se na světelném panelu zobrazí číslo jeho lístku s uvedením čísla přepážky, na které bude jeho žádost řešena. Ke každému úkonu je třeba vyzvednout jedno pořadové číslo.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Městský úřad Uherské Hradiště, odbor dopravních a správních agend, oddělení registru řidičů a vozidel.
26. Kontaktní osoba
Veronika
Studničková
Referentka
Telefon:
572 525 577
Email:
Veronika.Studnickova@mesto-uhcz
Revoluční 1023
Petra
Močičková
Referentka
Telefon:
572 525 574
Email:
Petra.Mocickova@mesto-uhcz
Hana
Homolková
DiS.
Referentka
Telefon:
572 525 575
Email:
Hana.Homolkova@mesto-uhcz
Bc. Alexandra
Beránková
Referentka
Telefon:
572 525 573
Email:
Alexandra.Berankova@mesto-uhcz
27. Popis byl naposledy aktualizován
22.09.2021
28. Datum konce platnosti popisu
29. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Při provádění úkonů je možné se nechat zastoupit dle občanského zákoníku.