18.01.2017
Tříkrálové koledování vyneslo 2,4 milionu korun číst více
17.01.2017
XXVI. Reprezentační ples města Uherské Hradiště číst více
11.01.2017
Sbírka byla rekordní, výtěžek dostala Diakonie číst více
Město podporuje

Dny evropského dědictví

 

Mapy.cz v mobilu

 

Volná parkovací místa

   

Tříkrálová koleda opět zazněla také na radnici

Tento dokument je zařazen v kategorii: Město
V Uherském Hradišti začala v pátek 6. ledna letošní Tříkrálová sbírka. Jednou z prvních zastávek tří králů na koních byla už tradičně také radnice.

Organizátoři tříkrálové sbírky, kterou pořádá Oblastní Charita Uherské Hradiště, vysílají do ulic měst a obcí na Uherskohradišťsku více než tisíc koledníků. V regionu, kde se sbírka koná už poosmnácté v řadě, se bude koledovat ve dnech 6. až 13. ledna 2017.

 

 

Tři krále přivítali před radnicí členové vedení města

 

Posláním tříkrálové sbírky, je přispět na zlepšení podmínek těm, kteří měli v životě méně štěstí, anebo jsou ve stáří či nemoci odkázáni na pomoc druhých. Výtěžek Tříkrálové sbírky bude určený na přímou pomoc lidem v nouzi v našem regionu. Část prostředků půjde na opravu objektu denního centra sv. Ludmily, zajišťujícího služby pro osoby se zdravotním a mentálním postižením a na výstavbu Centra služeb pro osoby bez přístřeší v Uherském Hradišti. V loňském roce vykoledovali charitní koledníci celkem 2.241.378 korun.

Každá skupinka koledníků má svého vedoucího, který je starší 15ti let a prokazuje se průkazkou koledníka s plnou mocí. Ta jej opravňuje k nošení zapečetěné a uzavřené pokladničky, jejíž číslo se shoduje s číslem průkazky. Pokladnička má nálepku s logem Charity a číslo. Zvyk Tříkrálového koledování v českých a moravských krajích obnovila v roce 2000 Česká katolická charita (dnes Charita Česká republika), kdy nejprve na Moravě, a o rok později již po celé České republice, a začala za spolupráce farností, obecních a městských úřadů a především velkého počtu dobrovolníků organizovat Tříkrálovou sbírku.
 

Zveřejněno dne: 06.01.2017   Datum poslední aktualizace: 06.01.2017
Zodpovědná osoba: Pášma Jan