Základní hodnotící kategorií v soutěži je poskytování nadstandardních služeb či běžných služeb v nadstandardní kvalitě. „Myslím, že se vůbec nemáme za co stydět, naopak, některé naše služby přesahují standard, třeba on-line aplikace pro hlášení závad Zlepši své město, velmi aktivní jsme také na webu města a sociálních sítích,“ zauvažoval tajemník městského úřadu Josef Botek. Uherské Hradiště chce mít úřad poskytující kvalitní služby s odpovědným a vstřícným přístupem pro občany. „Praktická stránka je samozřejmě nejdůležitější, náš úřad je kompletně bezbariérový, máme zbrusu nový informační systém, na vylepšování zázemí pro občana neustále pracujeme. Možná jsou to drobnosti, ale máme třeba i prostor, kde si maminka může přebalit své dítě,“ vykreslil tajemník.
Uherské Hradiště není v soutěžích měst v poskytování služeb občanům zdaleka úspěšné poprvé. Letos si přivezlo první místo z krajského kola soutěže Zlatý erb, kde zabodovalo novou elektronickou Encyklopedií města Uherské Hradiště.
„Jakýkoliv úspěch vždy vnímám jako výsledek práce konkrétních lidí, kterým tvář úřadu i města jako celku není lhostejná. Za všechny jeden malý příklad - nedávno mně na sociální síti poslal zprávu jeden občan, který podrobně popisoval své vyřizování na úřadě a na adresu úředníků nešetřil slovy jako úsměv a ochota, měl jsem z toho upřímnou radost,“ nechal se slyšet starosta města Stanislav Blaha.
Do letošní soutěže Přívětivý úřad se přihlásilo 151 obcí III. typu (a městských částí hl. m. Prahy), tedy 66,5 % ze všech obcí III. typu. V celorepublikovém měřítku se nejpřívětivějším úřadem České republiky letos stal Magistrát města Liberce. Druhým Městský úřad Žďár nad Sázavou a třetím Magistrát města Prostějova. Ve Zlínském kraji zvítězily Valašské Klobouky, druhou příčku obsadilo Valašské Meziříčí a třetí Uherské Hradiště.
foto: tajemník Městkého úřadu Uherské Hradiště Josef Botek