Aplikace „Zlepši své město“ je účinný pomocník, využít ji můžete také vy

IMG_20180102_Sterby.jpg Veřejná prostranství města jsou často útočištěm vandalů či místy, kde je možné se setkat s nejrůznějšími závadami a nedostatky – tu se najde rozbitá lavička, jinde nesvítící světlo nebo jsou poškozené prvky na dětském hřišti. Často je poničený mobiliář ve městě a ještě častěji lidé vytvoří černou skládku u kontejnerů. I s nedostatky a nepořádkem se ale dá účinně bojovat a napomoci tomu může každý občan.

Občané mají možnost nahlásit závady, nedostatky, poruchy, situace, ale i návrhy na vylepšení veřejného prostranství skrze webovou službu Zlepši své město, kterou město Uherské Hradiště na svém oficiálním webu zavedlo před 7 lety. Aplikace Zlepši své město je jednou z účinných možností jak docílit, aby byl případný nedostatek nejen identifikován, ale hlavně vyřešen. Pomocí aplikace jsou ze strany občanů podány stovky podnětů k řešení nejrůznějších situací či problémů. Jen v loňském roce to bylo kupříkladu 40 hlášení ohledně černých skládek nebo autovraků, 60 k veřejné zeleni, 23 podání se týkalo dětských hřišť, 21 městského mobiliáře a řada dalších k jiným kategoriím. 

Aplikace je přístupná z úvodní webové stránky města a má responzivní design. To znamená, že je přizpůsobena mobilním zařízením, která jsou připojena k internetu, takže poslat hlášení můžete ihned, přímo z místa, a navíc i s fotografií. Proč toho tedy nevyužít?

Po otevření aplikace a zvolení možnosti "Přidat hlášení“ nejprve lokalizujete konkrétní místo, kde se nachází závada. Ve formuláři pak postupně zadáte kategorii závady, stručný popis, fotografii místa a e-mail, na který budou zasílány zprávy o průběhu řešení. Upozorňujeme ale, že vložené hlášení je v mapě viditelné až po zpracování administrátory aplikace.

"Tím, že závadu vyfotíte a důkladně popíšete, výrazně napomůžete jejímu rychlému vyřešení . Hlášení „opravte chodník v Jarošově“ nestačí, je zapotřebí problém co možná nejpřesněji specifikovat. Služba také neslouží jako informační servis, není určena pro dotazy občanů, pouze pro hlášení," upřesnil starosta města Stanislav Blaha. 

Hlášení je určené jen na závady a návrhy technického charakteru, problémy související například s dodržováním pořádku a podobně je nutné hlásit přímo na městskou policii (telefonní číslo 156).

Před 3 lety město zavedlo komfortní a rychlou možnost nahlášení závady na veřejném osvětlení. A to přímo od prvku, který nefunguje. Na sloupy, rozvodné skříně  a další místa byly instalovány štítky s ID číslem a QR kódem.  Takže je možné závadu nahlásit buď přes aplikaci Zlepši své město, mailem na adresu verejne.osvetleni@mesto-uh_cz, nebo přes QR kód na prvku. Pokaždé je však nutné připojit ID číslo, které je na štítku sloupu, aby bylo možné přesně lokalizovat poškozené veřejného osvětlení. Největší komfort nabízí načtení QR kódu pomocí mobilního telefonu. Ihned po načtení se totiž automaticky vygeneruje mail s předvyplněnou adresou. V předmětu mailu bude již vyplněné číslo světelného bodu. Do těla mailu jen upřesníte závadu (nesvítí, bliká, mechanické poškození) a odešlete. Zpráva bude odeslána na adresu verejne.osvetleni@mesto-uh_cz.


IMG_20190206_094109.jpg


Jaké typy závad – hlášení se prostřednictvím aplikace Zlepši své město mohou řešit?

Jedná se o tyto kategorie:

  • Černá skládka, autovrak
  • Dětské hřiště, pískoviště, fitness
  • Dopravní značení
  • Hřbitov
  • Chodník
  • Městské lesy
  • Mobiliář – lavička, koš apod.
  • Obecní rozhlas
  • Parkovací automaty
  • Parkoviště
  • Přeplněný / poškozený kontejner, koš
  • Silnice, komunikace
  • Sportoviště
  • Světelné signalizační zařízení
  • Veřejná zeleň, strom, keř
  • Veřejné osvětlení
  • Zastávka MHD
  • Závorové systémy
  • Zvířata
  • Ostatní
  • Návrhy na zlepšení

Odkaz na aplikaci Zlepši své město: ZDE

Tuto efektivní možnost hlášení závad a podnětů považujeme za velmi přínosnou pro všechny, kteří chtějí pomoci zlepšit prostředí v němž žijí. Je to jedna z možností jak docílit, abychom město měli lepší, čistější a krásnější a aby byl případný nedostatek identifikován a posléze vyřešen.  

Děkujeme, že využíváte aplikaci Zlepši své město. 

Zpracoval: Jan Pášma, tiskový mluvčí města Uherské Hradiště