4. Základní informace k životní situaci
Ustanovení § 77 odst. 1 písm. c) a odst. 2 a ustanovení § 124 odst.6 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů řeší postup při povolování místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích a užití zařízení pro provozní informace.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Ten, v jehož zájmu nebo kvůli jehož činnosti má být stanovena místní nebo přechodná úprava provozu na pozemní komunikaci nebo povoleno užití zařízení pro provozní informace (dopravní značení).
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech požadovaných náležitostí.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti ke správnímu úřadu – odboru stavebního úřadu a životního prostředí MěÚ Uh.Hradiště.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště – odbor stavebního úřadu a životního prostředí.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor stavebního úřadu a životního prostředí Městského úřadu Uherské Hradiště, Protzkarova 33, Uherské Hradiště, Ing. Josef Hanáček, telefonní číslo pro případné informace: 572 525 570.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- přehlednou situaci se zakreslením stávajícího a požadovaného nového umístění nebo zrušení dopravního značení
- (u silnic) písemné stanovisko Ředitelství silnic Zlínského kraje, odd. majetkové správy Uh. Hradiště, Jarošov 514, 686 11 Uh. Hradiště, u místních komunikací stanovisko příslušné obce
- písemné vyjádření příslušného ředitelství Policie ČR – Dopravního inspektorátu
- vyjádření drážního úřadu, jedná-li se o § 77 odst. 3 zák.č.361/2000 Sb., v platném znění
- platný výpis z obchodního event. živnostenského rejstříku u podnikajících fyzických a právnických osob
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost je k dispozici na odboru dopravy Městského úřadu Uherské Hradiště a na webových stránkách města.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Za stanovení dopravního značení se správní poplatek nevybírá.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Pokud se jedná o jednoduchý případ, rozhodne správní úřad bezodkladně. Jinak musí být o žádosti rozhodnuto do 30 dnů od podání žádosti, ve zvlášť složitých případech do 60 dnů od podání žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
Název funkční elektronické služby, která umožňuje řešení životní situace, je: epodatelna@mesto-uhcz
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy
- Vyhláška č. 30/2001 Sb., kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Odvolání proti vydání stanovení/nestanovení nebo souhlasu/nesouhlasu s místní nebo přechodnou úpravou na pozemní komunikaci dle platné právní úpravy nelze podat.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Za neoprávněné odstraňování, zakrývání, přemísťování, osazování nebo pozměňování dopravní značky a zařízení, anebo na těchto věcech cokoliv umísťovat (§ 19 odst.2 písm. a) zákona 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích, může být uložena pokuta dle § 42a do 300000,-Kč a §42b do 300000,-Kč zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Městský úřad Uherské Hradiště, odbor stavebního úřadu a životního prostředí.
26. Kontaktní osoba
Ing. Josef Hanáček, 572 525 570, email: josef.hanacek@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
6. 4. 2012
28. Popis byl naposledy aktualizován
1. 7. 2015
29. Datum konce platnosti popisu
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Žádosti, které nelze řešit v celém jejich rozsahu podle tohoto postupu, je vhodné konzultovat s úředníkem příslušného správního úřadu.