4. Základní informace k životní situaci
Vystavení vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství nebo vysvědčení o právní způsobilosti ke vstupu do registrovaného partnerství pro osoby, které mají trvalý pobyt (popř. místo posledního trvalého pobytu) v Uherském Hradišti nebo v obcích Podolí, Popovice.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
- fyzická osoba, která bude uzavírat manželství nebo vstupovat do registrovaného partnerství
- zmocněnec fyzické osoby, která bude uzavírat manželství nebo vstupovat do registrovaného partnerství, na základě plné moci. Podpis zmocněnce na plné moci musí být úředně ověřen.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Osoba oprávněná se dostaví na matriku Uherské Hradiště, požádá o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství nebo vstupu do registrovaného partnerství a zaplatí správní poplatek. O vydání matričního dokladu lze požádat i písemně.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti o vydání matričního dokladu osobně na matrice nebo písemně.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor dopravních správních agend
oddělení matrik, evidence obyvatel a osobních dokladů
Protzkarova 33
686 01 Uherské Hradiště
Úřední dny:
Po | 8.00 | - | 17.00 |
Út | 8.00 | - | 14.00 |
St | 8.00 | - | 17.00 |
Čt | 8.00 | - | 14.00 |
Pá | 8.00 | - | 13.00 |
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- občanský průkaz, cestovní pas nebo povolení k pobytu pro cizince,
- rodný list
- úřední doklad o bydlišti a osobním stavu, vydaný orgánem cizího státu, zdržuje-li se žadatel trvale v cizině
- pravomocný rozsudek o rozvodu předchozího manželství, nebo úmrtní list zemřelého manžela, popřípadě pravomocné rozhodnutí soudu o zrušení partnerství, nebo úmrtní list zemřelého partnera
- úřední doklad o správné podobě užívaného příjmení, není-li tato skutečnost patrna z předložených dokladů
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o vydání matričního dokladu je k dispozici na matrice nebo na webových stránkách města.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Za vydání matričního dokladu je stanoven správní poplatek 500
Kč.
Správní poplatek se hradí při podání žádosti.
Správní poplatek se hradí na matrice.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Matriční doklad je vystaven do 30 dnů ode dne podání žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů
- Vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb.
18. Jaké jsou související předpisy
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
- Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor dopravních a správních agend, oddělení matrik, evidence obyvatel a osobních dokladů
26. Kontaktní osoba
Kateřina
Lučková
DiS.
Vedoucí oddělení
Telefon:
572 525 813
Email:
Katerina.Luckova@mesto-uhcz
Jitka
Martínková
Referentka
Telefon:
572 525 810
Email:
Jitka.Martinkova@mesto-uhcz
Marcela
Brimová
Referentka
Telefon:
572 525 805
Email:
Marcela.Brimova@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
12.11.2019
28. Popis byl naposledy aktualizován
08.03.2021