4. Základní informace k životní situaci
Výměna Evropského parkovacího průkazu, vyřízení nového Evropského parkovacího průkazu.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
- žadatel, který má v držení Evropský parkovací průkaz ZTP nebo ZTP/P, případně jeho zákonný zástupce či opatrovník
- žadatel, který je oprávněn žádat o vystavení Evropského parkovacího průkazu ZTP nebo ZTP/P, případně jeho zákonný zástupce či opatrovník
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Vlastnictví průkazu ZTP nebo ZTP/P.
- Vydávající pracovník prověří správnost údajů (dle předloženého průkazu ZTP nebo ZTP/P pro klienty s tělesným, zrakovým, mentálním a sluchovým postižením) a občanského průkazu.
- Speciální označení O7 se nevydává držitelům průkazu ZTP a ZTP/P, kteří jsou postiženi úplnou nebo praktickou hluchotou. Těm se vydává označení O2 se symbolem ucha.
- V případě kombinovaného postižení (sluchové s pohybovým) má občan nárok na parkovací kartu O7 i kartu O2, jinak má nárok pouze na kartu s označením O2 (jen v případě, že sám vozidlo řídí !!).
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Žadatel se musí osobně dostavit na úřad obce s rozšířenou působností dle místa trvalého bydliště.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad, odbor stavebního úřadu a životního prostředí, oddělení dopravního úřadu, Protzkarova 33, Uherské Hradiště, popř. jiné úřad obce s rozšířenou působností dle místa trvalého pobytu.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor stavebního úřadu a životního prostředí
kanc. č. 233 (2. patro)
Protzkarova 33, 686 01 Uherské Hradiště
tel.: 572 525 553.
Úřední hodiny:
pondělí | 08.00 – 17.00 |
středa | 08.00 – 17.00 |
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Je nutné doložit:
- doklad totožnosti (občanský průkaz),
- rozhodnutí o udělení ZTP nebo ZTP/P,
- protokol Úřadu práce o převzetí průkazu OZP,
- průkaz ZTP nebo ZTP/P,
- jedna fotografie o rozměrech 3,5 x 4,5 cm na papíru s min.160 g/m², aktuální a odpovídající podobě žadatele,
- stávající parkovací průkaz, byl-li vydán,
- v případě zastoupení doklad o opatrovnictví + OP.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Situace bude řešena bezodkladně, zpravidla na počkání.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
Tuto životní situaci není možné řešit elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy
- zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změně některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor dopravních a správních agend Městského úřadu v Uherském Hradiště
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.01.2021
28. Popis byl naposledy aktualizován
22.12.2020