4. Základní informace k životní situaci
Požadavek na pokácení dřeviny rostoucí na pozemku ve vlastnictví města Uherské Hradiště. Ke kácení dřevin je nezbytné povolení orgánu ochrany přírody. Povolení lze vydat ze závažných důvodů po vyhodnocení funkčního a estetického významu dřevin. Kácení se provádí zpravidla v období jejich vegetačního klidu. K tomu přihlíží orgán ochrany přírody při vydávání povolení ke kácení.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Žádost o povolení kácení dřevin rostoucích mimo les podává vlastník pozemku či nájemce nebo jiný oprávněný uživatel se souhlasem vlastníka pozemku, na kterém dřevina roste. V tomto případě může občan podat podnět na kácení dřeviny rostoucí na pozemku města Uherské Hradiště.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Žadatel musí kácení dřeviny řádně zdůvodnit. V případě oprávněného požadavku se k žádosti připojí vlastník pozemku – Město Uherské Hradiště – a je zahájeno správní řízení o povolení kácení dřevin rostoucích mimo les.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním podnětu na Městský úřad Uherské Hradiště, Odbor správy majetku města, oddělení správy komunikací, zeleně a ostatního majetku
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště, Odbor správy majetku města, oddělení komunikací, zeleně a ostatního majetku
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
- Městský úřad Uherské Hradiště
- Úřední dny pondělí a středa od 8:00 hod. do 17:00 hod.
- Mimo úřední dny po telefonické domluvě.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- Specifikaci dřevin, které mají být pokáceny, zejména jejich druh, počet, velikost plochy keřů včetně situačního nákresu.
- Obvod kmene dřevin ve výši 130 cm nad zemí.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Vlastník pozemku – Město Uherské Hradiště
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, v platném znění
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění
18. Jaké jsou související předpisy
Vyhláška MŽP 395/1992 Sb.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor správy majetku města, oddělení správy komunikací, zeleně a ostatního majetku
26. Kontaktní osoba
Ing. Lenka Procházková, telefon: 572 525 850, email: lenka.prochazkova@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
31.05.2012
28. Popis byl naposledy aktualizován
10.07.2015