Základní hodnotící kategorií v soutěži je poskytování nadstandardních služeb či běžných služeb v nadstandardní kvalitě.
„Vždy na začátku roku dostaneme elektronický on-line dotazník, který vyplníme a odešleme. Jde o soubor dotazů na základní i nadstandardní služby, přičemž se hodnotí dostupnost, otevřenost, komunikativnost úřadu, on-line služby a mnoho dalšího, včetně moderního vybavení. Za úřady našeho typu rozhodně nezaostáváme,“ nechal se slyšet tajemník Městského úřadu Uherské Hradiště Josef Botek (na snímku druhý zprava). Podle jeho slov přesahují některé služby úřadu standard - například veřejností kladně přijímaná on-line aplikace pro hlášení závad Zlepši své město. Na některých službách chce radnice naopak co nejdříve zapracovat. „Například na oznámeních pro občany formou tzv. mobilního rozhlasu, aktuálně nabíráme informace a zkušenosti od jiných měst. A v této době finišujeme s digitálním panelem s elektronickou úřední deskou, který bude umístěn před radnicí,“ doplnil Botek.
Uherské Hradiště v soutěžích či výzkumech měst za ostatními městy stejného typu nepokulhává. Letos město získalo třetí místo ve Zlínském kraji ve srovnávacím výzkumu Město pro byznys, tradičně úspěšné je také v soutěži Zlatý erb. V rámci Zlínského kraje mělo letos druhé nejlepší internetové stránky a třetí nejlepší elektronickou službu v kategorii Smart city - Geografický informační systém.
