Dopravní omezení na silnici I/55 (most):
Na silničním Mostě J. A. Bati zůstane po celou dobu stavby zachován obousměrný provoz, avšak s omezením na jeden jízdní pruh pro každý směr - provoz v režimu 1+1 bez semaforů. Řidiči budou projíždět zúženými jízdními pruhy v obou směrech.
Jako první bude uzavřena polovina mostu ve směru z Uherského Hradiště do Starého Města.
Na samotném mostě dojde k rozšíření jízdních pruhů a k obnově horní pojízdné vrstvy. „Práce na první polovině mostu budeme mít hotové do letních měsíců, druhou polovinu zvládneme do podzimu. V praxi odstraníme vozovkové souvrství, opravíme horní část nosné konstrukce, provedeme nové izolace, římsy a zábradlí, vždy polovinu mostu v podélném směru. Souběžně s tím se bude sanovat spodní stavba a spodní povrch nosné konstrukce, to vše z pontonů na řece Moravě,“ přiblížil Michal Kunc, projektový manažer společnosti Skanska, která je zhotovitelem stavby.
Dočasná změna ve veřejné dopravě:
Z důvodu rekonstrukce mostu a přilehlých chodníků dojde v termínu od 26. 2. 2025 do 31. 10. 2025 ke změnám ve veřejné dopravě. Dotknou se regionálních linek i MHD Poulička.
Změna stanoviště zastávky:
Stanoviště zastávky „Uherské Hradiště, Svatojiřské nábřeží“ ve směru k ulici Velehradská třída bude po celou dobu stavebních prací přesunuto do ulice Jana Lucemburského (naproti Moravnímu náměstí, viz infoleták níže).
Výlukové jízdní řády:
Na autobusových linkách 300, 303, 306, 307, 310 a 311 budou zavedeny výlukové jízdní řády. Linky 306, 307 a 311 neobslouží zastávku „Uherské Hradiště, Tyršovo náměstí“.
Výlukové jízdní řády budou k dispozici na webových stránkách www.idzk.cz, v IDOS a budou vyvěšeny i na autobusových zastávkách.
Objízdné trasy:
Autobusové linky obsluhující oblast Stará Tenice budou po celou dobu stavebních prací využívat objízdnou trasu ulicemi:
Jana Lucemburského
Otakarova
Vodní
Milíčova
Jana Blahoslava
Infoleták v PDF:
Dále informujeme o změně režimu řízení části světelného signalizačního zařízení K100 křižovatky Velehradská/Svatojiřské nábřeží. Dle požadavku zhotovitele bude tato část SSZ přepnuta do kmitavé žluté, a v tomto režimu zůstane po dobu rekonstrukce. V době rekonstrukce mostu se účastníci dopravního provozu budou řídit přechodným dopravním značením.
Náhradní trasy pro pěší a cyklisty
Dle dopravního omezení v jednotlivých etapách budou chodci směřováni mimo staveniště na funkční chodníky (stezky) podél silnice I/55 s možností bezpečného přecházení silnice I/55 na současných světelně řízených přechodech pro chodce v místě křižovatky silnice I/55 s ul. Vodní (Uherské Hradiště) a silnice I/55 s ul. Východní (Staré Město). Bude uzavřen také podchod pod mostem J. A. Bati, proto budou cyklisté a chodci odkloněni ul. U Brány na stezku a chodníky podél silnice I/55.
Komplikace, které dopravní omezení přinášejí chodcům – obyvatelům Rybáren, spočívají zejména ve skutečnosti, že v rámci odsouhlaseného dočasného dopravního značení se chodci do Rybáren dostanou pouze po funkčních chodnících mimo stavbu. Město Uherské Hradiště při projednávání uzavírky silnice I/55 opakovaně požadovalo zřízení dočasného přechodu v prostoru Rybáren. Tento požadavek byl však ze strany Policie ČR opakovaně zamítnut s tím, že bezpečná trasa pro chodce je stanovena mimo staveniště na funkční chodníky (stezky) podél silnice I/55, jak je uvedeno výše. Město Uherské Hradiště v tomto případě nemá rozhodovací pravomoc, rozhodnutí o uzavírce silnice I/55 vydal Krajský úřad Zlínského kraje, který stanovisko policie respektoval. Proto nebylo možné dočasný přechod pro chodce vyznačit.
Důvodem pro opravu mostu přes řeku Moravu je jeho celkový stavební stav. Most byl postaven v padesátých letech minulého století a od té doby neprošel zásadnější rekonstrukcí.
Na samotném mostě dojde k rozšíření jízdních pruhů na úkor chodníků a k obnově horní pojízdné vrstvy. Stavební práce dále zahrnují nové přechody pro chodce, opravy a napojení chodníků i stávajících vjezdů k přilehlým nemovitostem, stejně tak budou upraveny vjezdy do ulic městské části Rybárny. Ve výsledku bude ve směru na Staré Město nová autobusová zastávka, dojde k rozšíření jízdních pruhů o 50 cm a u mostu bude nová světelně řízená křižovatka s přechody pro pěší. Samozřejmostí je také instalace nového veřejného osvětlení.
O celou věc se dělí tři subjekty. Jednak je to Ředitelství silnic a dálnic ČR, které je správcem silnice I/55, dále město Uherské Hradiště, a nakonec Staré Město, jehož se týkají stavební práce na jeho katastrálním území.
Odkazy/kontakty:
ŘSD - Ředitelství silnic a dálnic s.p. pro Zlínský kraj
Integrovaná doprava Zlínského kraje: Centrální dispečink
Centrální dispečink IDZK: tel. 573 775 410
MHD Poulička: Kontakt
Podněty a připomínky k Pouličce a jízdním řádům mohou občané předávat na adresu info [at] idzk [dot] cz (info[at]idzk[dot]cz).
audio pro média: