Město ve spolupráci s Integrovanou dopravou Zlínského kraje i s dopravcem pečlivě sleduje situaci jak v terénu, tak v dispečerském systému a už nyní vidíme stabilizaci provozu Pouličky. V pondělí po desáté hodině dopolední byly vypraveny již všechny spoje a úterní ráno se obešlo zcela bez provozních mimořádností. Zpoždění během úterní ranní špičky se pohybovala v řádu běžných jednotek minut způsobených dopravní zátěží ve městě a nástupy cestujících.
Cestujícím se omlouváme za zpožděné nebo nevypravené spoje. Závažné nedostatky v provozu v ranních hodinách dne 3. února byly způsobeny náhlým personálním výpadkem u dopravce a technickými problémy v jeho odbavovacím systému.
I nadále budeme přijímat veškerá opatření k minimalizaci problémů a k uspokojení cestujících.
Vyjádření Znojemské dopravní společnosti – PSOTA:
Díky novým autobusům dojde k eliminaci technických potíží
V současné době se ve městě setkáváme s dočasnými náhradními vozidly, ale po několika týdnech budou nasazeny zcela nové autobusy Mercedes-Benz Citaro K a elektrobusy MAN Lion’s City 10E. Bude se jednat o nejmodernější městské autobusy v Česku, čímž dojde také k eliminaci provozních potíží souvisejících s použitím náhradních (starších) vozů.
Nástup všemi dveřmi výrazně urychluje odbavení cestujících
Pro rychlejší odbavování v zastávkách apelujeme na cestující, aby k nástupu využívali všechny dveře. Máte-li předplatné jízdné, platnou přestupní jízdenku z předchozího autobusu nebo používáte aplikaci FAIRTIQ, můžete k nástupu využít zadní dveře. Nastupování pouze předními dveřmi způsobuje řady a často až dvouminutové zpoždění na každé zastávce, čímž se zpomaluje celý provoz linek.
Vyhodnocování provozu
Podoba Pouličky vychází ze strategických dokumentů a studií, z dat z provozu v minulosti, z rozsáhlého sociologického a mobilitního průzkumu a z výstupů ze dvou veřejných projednání. I přesto však bude největším ukazatelem reálný provoz a zkušenosti samotných cestujících. Nový systém městské dopravy je již od prvního dne spuštění důkladně monitorován a veškerá data budou průběžně vyhodnocována. V blízké době mohou nastat drobné úpravy v jízdních řádech, například v časech špičky kolem začátku a konce školního vyučování nebo během střídání směn u velkých zaměstnavatelů. Případné rušení nebo přidávání celých linek však vyžaduje výrazně hlubší analýzu založenou na skutečných datech za delší provozní období.
Zpětná vazba napomáhá k vylepšení Pouličky
Děkujeme všem cestujícím za trpělivost a podporu při spuštění nového systému MHD. Zároveň vyzýváme cestující ke zpětné vazbě, která nám může významně napomoci vylepšovat dopravu v našem městě.
Podněty a připomínky k Pouličce a jízdním řádům můžete předávat na e-mailovou adresu info [at] idzk [dot] cz (info[at]idzk[dot]cz). U podnětů týkajících se změny linek či jízdních řádů je vhodné uvést konkrétní názvy zastávek, preferovaný čas odjezdu či příjezdu a také účel cesty (například zda se jedná o spoj do práce, do školy nebo na nákupy).
Pokud se potřebujete ozvat přímo na dispečink ohledně aktuální provozní situace, použijte následující kontakty:
Dispečink dopravce ZDS – PSOTA: 725 345 123 nebo 725 345 113
Centrální dispečink IDZK: 573 775 410