Provoz Pouličky se stabilizuje

Poulička

1. února zahájilo město Uherské Hradiště nový systém městské dopravy pod názvem Poulička. Po klidném víkendovém provozu se Poulička první pondělní ráno po svém spuštění potýkala se zásadními provozními komplikacemi, které způsobily mimořádná zpoždění a potíže pro cestující. K výraznému zlepšení situace naštěstí došlo v krátkém čase.

Město ve spolupráci s Integrovanou dopravou Zlínského kraje i s dopravcem pečlivě sleduje situaci jak v terénu, tak v dispečerském systému a už nyní vidíme stabilizaci provozu Pouličky. V pondělí po desáté hodině dopolední byly vypraveny již všechny spoje a úterní ráno se obešlo zcela bez provozních mimořádností. Zpoždění během úterní ranní špičky se pohybovala v řádu běžných jednotek minut způsobených dopravní zátěží ve městě a nástupy cestujících.

Cestujícím se omlouváme za zpožděné nebo nevypravené spoje. Závažné nedostatky v provozu v ranních hodinách dne 3. února byly způsobeny náhlým personálním výpadkem u dopravce a technickými problémy v jeho odbavovacím systému.

I nadále budeme přijímat veškerá opatření k minimalizaci problémů a k uspokojení cestujících.

Vyjádření Znojemské dopravní společnosti – PSOTA:

Vyjádření ZDS - PsotaPDF | 112,13 KB

 

Díky novým autobusům dojde k eliminaci technických potíží

V současné době se ve městě setkáváme s dočasnými náhradními vozidly, ale po několika týdnech budou nasazeny zcela nové autobusy Mercedes-Benz Citaro K a elektrobusy MAN Lion’s City 10E. Bude se jednat o nejmodernější městské autobusy v Česku, čímž dojde také k eliminaci provozních potíží souvisejících s použitím náhradních (starších) vozů.

Nástup všemi dveřmi výrazně urychluje odbavení cestujících

Pro rychlejší odbavování v zastávkách apelujeme na cestující, aby k nástupu využívali všechny dveře. Máte-li předplatné jízdné, platnou přestupní jízdenku z předchozího autobusu nebo používáte aplikaci FAIRTIQ, můžete k nástupu využít zadní dveře. Nastupování pouze předními dveřmi způsobuje řady a často až dvouminutové zpoždění na každé zastávce, čímž se zpomaluje celý provoz linek.

Vyhodnocování provozu

Podoba Pouličky vychází ze strategických dokumentů a studií, z dat z provozu v minulosti, z rozsáhlého sociologického a mobilitního průzkumu a z výstupů ze dvou veřejných projednání. I přesto však bude největším ukazatelem reálný provoz a zkušenosti samotných cestujících. Nový systém městské dopravy je již od prvního dne spuštění důkladně monitorován a veškerá data budou průběžně vyhodnocována. V blízké době mohou nastat drobné úpravy v jízdních řádech, například v časech špičky kolem začátku a konce školního vyučování nebo během střídání směn u velkých zaměstnavatelů. Případné rušení nebo přidávání celých linek však vyžaduje výrazně hlubší analýzu založenou na skutečných datech za delší provozní období.

Zpětná vazba napomáhá k vylepšení Pouličky

Děkujeme všem cestujícím za trpělivost a podporu při spuštění nového systému MHD. Zároveň vyzýváme cestující ke zpětné vazbě, která nám může významně napomoci vylepšovat dopravu v našem městě.

Podněty a připomínky k Pouličce a jízdním řádům můžete předávat na e-mailovou adresu info [at] idzk [dot] cz (info[at]idzk[dot]cz). U podnětů týkajících se změny linek či jízdních řádů je vhodné uvést konkrétní názvy zastávek, preferovaný čas odjezdu či příjezdu a také účel cesty (například zda se jedná o spoj do práce, do školy nebo na nákupy).

Pokud se potřebujete ozvat přímo na dispečink ohledně aktuální provozní situace, použijte následující kontakty:

Dispečink dopravce ZDS – PSOTA: 725 345 123 nebo 725 345 113

Centrální dispečink IDZK: 573 775 410

Zveřejněno dne: 6. únor 2025. Aktualizováno: 6. únor 2025