4. Základní informace k životní situaci
Fyzické osoby, které nejsou schopny řešit svou momentální krizovou nebo dlouhodobě nepříznivou sociální situaci (nesoběstačné, s onemocněním, pečující o závislé osoby, ohrožené sociálním vyloučením, ohrožené rizikovým způsobem života, oběti trestné činnosti a domácího násilí, osoby bez přístřeší nebo při nejistém bydlení, osoby bez zaměstnání a s materiálními problémy, imigranti apod.).
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Fyzická osoba, které se situace týká, popřípadě rodinní příslušníci, sousedé, ošetřující lékař, Policie ČR apod.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Postup pro řešení situace je individuální. Je zajištěna mlčenlivost za současného dodržování etických zásad sociálních pracovníků. Místní příslušnost se řídí místem trvalého nebo hlášeného pobytu osoby. Osobě, které není poskytována sociální služba, a je v takové situaci, kdy neposkytnutí okamžité pomoci by ohrozilo její život nebo zdraví, zajišťuje poskytnutí sociální služby nebo jiné formy pomoci, a to v nezbytném rozsahu (včetně kontaktů). Při tom spolupracuje s jinými orgány a institucemi.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Osobní návštěvou nebo telefonickým kontaktem.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor sociálních služeb
oddělení plánování sociálních služeb
odloučené pracoviště: Protzkarova 33
686 01 Uherské Hradiště
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor sociálních služeb
oddělení plánování sociálních služeb
odloučené pracoviště Protzkarova 33
686 01 Uherské Hradiště
vedoucí oddělení plánování sociálních služeb: Bc. Taťána Pukovcová, tel. 572 525 780
e-mail: tatana.pukovcova@mesto-uhcz
Pro občany obcí:
Babice, Bílovice, Boršice, Boršice u Blatnice, Břestek, Březolupy, Buchlovice, Částkov, Hluk, Hostějov, Jalubí,
Janovice, Kněžpole, Kostelany nad Moravou, Košíky, Kudlovice, Kunovice, Medovice, Mistřice, Javorovec, Modrá,
Nedachlebice, Ořechov, Ostrožská Lhota, Ostrožská Nová Ves, Osvětimany, Podolí, Polešovice, Popovice, Salaš, Staré
Hutě, Staré Město, Stříbrnice, Stupala, Sušice, Svárov, Toporná, Traplice, Tučapy, Tupesy, Uherské Hradiště, Uherský
Ostroh, Újezdec, Vážany, Velehrad, Zlámanec, Zlechov.
Po | 8.00 | - | 17.00 | |
Út |
8.00 | - | 15.30 | * |
St | 8.00 | - | 17.00 | |
Čt | 8.00 | - | 15.00 | * |
Pá | 8.00 | - | 14.00 | * |
* na základě předchozí dohody občana s pracovníkem odboru
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
-
Ústava ČR
-
Listina základních práv a svobod
-
Zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů
-
Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
-
Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů
-
Vyhláška č. 505/2006 Sb., kterou se provádí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy
- Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění
- Zákon č. 292/2013 Sb., o zvláštních řízeních soudních, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
21. Nejčastější dotazy
Možnost poskytnutí sociálních služeb včetně kontaktů (nejčastěji pečovatelská služba, domovy pro seniory, domovy se zvláštním režimem aj.).
22. Další informace
Informace o zařízeních sociálních (a souvisejících) sociálních služeb na Uherskohradišťsku (a v blízkém okolí) jsou uvedeny v Katalogu sociálních a navazujících služeb na Uherskohradišťsku. Brožura je k dispozici ke stáhnutí na webových stránkách Města Uherské Hradiště, případně je možné si ji vyzvednout na Městském úřadě v Uherském Hradišti.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor sociálních služeb Městského úřadu v Uherském Hradiště
26. Kontaktní osoba
Bc. Taťána Pukovcová, tel. 572 525 780, e-mail: tatana.pukovcova@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.01.2014
28. Popis byl naposledy aktualizován
09.07.2015