Oddělení rozpočtů a financování

Popis činnosti 

a) rozpočet města

  • metodicky řídí, organizuje a sestavuje rozpočet města, sestavuje podrobný rozpočet ve spolupráci s odbory – zajišťuje finanční hospodaření města, sleduje a hodnotí plnění schváleného rozpočtu města, předkládá rozbory finančního hospodaření s návrhy na změny rozpočtu,
  • spravuje finanční prostředky u peněžních ústavů, zajišťuje bezhotovostní platební styk a předkládá výsledky hospodaření města úvěrujícím organizacím,
  • kontroluje účetní doklady po stránce dodržování rozpočtové skladby,
  • zpracovává rozpočet sociálního fondu.

b) daně a poplatky 

  • zodpovídá za zpracování veškerých daňových přiznání města, u DPH metodicky zajišťuje a následně ověřuje správnou identifikaci příjmů i výdajů a stanovuje režim daně při uzavírání smluvních vztahů či nakládání s majetkem města,
  • provádí správu místních poplatků mimo poplatku za zábor veřejného prostranství,
  • vydává povolení k umístění herního prostoru
     

c) finanční činnosti 

  • zajišťuje pojištění majetku a odpovědnosti města včetně spolupráce s pojišťovnou při likvidaci pojistných událostí,
  • zajišťuje činnost spojenou s poskytováním půjček z prostředků města a navrhuje dohody o splátkách,
  • vede evidenci žádostí o dotace, sleduje čerpání poskytnutých dotací a zodpovídá za jejich řádné vypořádání, zajišťuje agendu veřejné podpory a veřejnosprávní kontroly u poskytnutých dotací 
  • vede evidenci přijatých faktur

 

d) ostatní činnosti 

  • spolupracuje při zpracování návrhů opatření týkajících se výkonu funkce zakladatele nebo zřizovatele právnických osob založených nebo zřízených městem,
  • zpracovává hodnocení finančního hospodaření příspěvkových organizací zřízených městem a smluvně pověřených správců majetku města,
  • spolupracuje se správci cenných papírů a provádí přípravu majetkového a finančního zaúčtování, spolupracuje při přehodnocování ratingu města a spolupracuje s daňovým poradcem města.