4. Základní informace k životní situaci
Občan po propuštění z výkonu vazby nebo výkonu trestu, či zabezpečovací detence. Dále zletilé dítě, kterému skončila
ústavní či ochranná výchova nebo pěstounská péče (zletilost nebo po 19 roku života) a další osoby ohrožené sociálním
vyloučením, např. propuštění z léčby chorobných závislostí ze zdravotnického zařízení, z psychiatrické léčebny
(nemocnice) a osoby, jejichž práva a zájmy jsou ohroženy trestnou činností jiné osoby, které nemají zajištěno bydlení,
práci, prostředky k obživě a potřebují informace o možnostech pomoci při
začlenění se do společnosti.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Občan nacházející se v životní situaci uvedené v bodě 4.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podmínkou je, že životní situace v bodě 4. nastala. Postup vychází z teorií a metod sociální práce.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Dostavit se osobně k sociální kurátorce pro dospělé.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Řídí se místem, kde je osoba hlášena k trvalému pobytu. Jestliže však k situaci, která vyžaduje okamžitou pomoc, došlo mimo správní obvod trvalého bydliště, je místně příslušný ten úřad obce s rozšířenou působností v jehož správním obvodu k této situaci došlo.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor sociálních služeb
oddělení plánování sociálních služeb
Protzkarova 33, 686 01 Uherské Hradiště
Mgr. Radomíra Lukášová – sociální kurátorka, tel.: 572 525 773, e-mail: radomira.lukasova@mesto-uhcz
Po | 8.00 | - | 17.00 | |
Út |
8.00 | - | 15.30 | * |
St | 8.00 | - | 17.00 | |
Čt | 8.00 | - | 15.00 | * |
Pá | 8.00 | - | 14.00 | * |
* na základě předchozí dohody občana s pracovníkem odboru
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Je vhodné mít některý z dokladů totožnosti.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Není nutné mít žádný formulář.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Situace bude řešena bezodkladně dle možností.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Záleží vždy na individuálních okolnostech a celkové sociální situaci člověka.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
S občanem je sjednána ústně nebo písemně bezplatná zakázka (kontrakt) o poskytnutí sociální práce. Je veden a motivován k tomu, aby se v mezích svých schopností a možností na řešení své situace také podílel.
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
V tomto případě to situace žadatele nepředpokládá.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
-
Ústava ČR
-
Listina základních práv a svobod
-
Zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů
-
Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
-
Zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů
-
Zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů
-
Zákon č. 169/1999 Sb., o výkonu trestu odnětí, ve znění pozdějších předpisů
-
Zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy
- Zákon č. 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu, ve znění pozdějších předpisů
- Vyhláška č. 504/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů
- Vyhláška č. 505/2006 Sb., kterou se provádí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
21. Nejčastější dotazy
Dostanu mimořádnou okamžitou pomoc po propuštění? Musím se evidovat na úřadě práce, když jsem nezaměstnaný? Proč se musím evidovat?
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
Portál MPSV ČR – http://portal.mpsv.cz
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor sociálních služeb Městského úřadu v Uherském Hradiště
26. Kontaktní osoba
Bc. Taťána Pukovcová, tel.: 572 525 780, e-mail: tatana.pukovcova@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.01.2014
28. Popis byl naposledy aktualizován
09.07.2015