4. Základní informace k životní situaci
Městský úřad Uherské Hradiště, jako úřad s rozšířenou působností, provádí na žádost ověřování převážně:
- rodných, oddacích a úmrtních listů,
- vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství,
- vysvědčení o právní způsobilosti ke vstupu do registrovaného partnerství,
které byly vydány pro použití v cizině, a to matričními úřady, které spadají do správního obvodu Uherského Hradiště.
Pokud jsou matriční doklady vydány pro použití ve státě, se kterým nemá ČR dvoustrannou smlouvu o uznávání dokladů, je nutno tyto doklady ověřit tvz. Apostille popř. superlegalizace.
V případě, že je nutná Apostille:
- žadatel doklady vydané matričním úřadem Uherské Hradiště ověřuje u Krajského úřadu Zlínského kraje ve Zlíně (Odbor právní a Krajský živnostenský úřad). Následně je pak takto ověřený doklad nutno ověřit na Ministerstvu zahraničních věcí v Praze.
nebo
- žadatel doklady vydané matričním úřadem ve správním obvodu Uherského Hradiště ověřuje u matričního úřadu Uherské Hradiště nebo přímo u Krajského úřadu Zlínského kraje ve Zlíně (Odbor právní a Krajský živnostenský úřad). Následně je pak takto ověřený doklad nutno ověřit na Ministerstvu zahraničních věcí v Praze.
V případě superlegalizace je nutné doklad ověřený Apostille dále ověřit na Velvyslanectví toho státu, kde budou doklady použity.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Fyzická osoba, jíž se doklad, který se ověřuje, týká.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Předložení dokladu, který je třeba ověřit.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Předložit doklad, který je třeba ověřit.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor dopravních správních agend
oddělení matrik, evidence obyvatel a osobních dokladů
Protzkarova 33
686 01 Uherské Hradiště
Úřední dny:
Po | 8.00 | - | 17.00 |
Út | 8.00 | - | 14.00 |
St | 8.00 | - | 17.00 |
Čt | 8.00 | - | 14.00 |
Pá | 8.00 | - | 13.00 |
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Doklad, který je třeba ověřit.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Za ověření dokladu pro použití v cizině se hradí správní poplatek ve výši 100 Kč na matričním úřadě Uherské Hradiště, popř. Krajském úřadě Zlínského kraje.
Apostille na Ministerstvu zahraničních věcí - 300 Kč kolkovou známkou!
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
- Vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb.
18. Jaké jsou související předpisy
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád.
- Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
Adresa MZV ČR v případě Apostille:
Ministerstvo zahraničních věcí ČR
Hradčanské náměstí 5
110 00 Praha
(Toskánský palác)
Tel. 244 182 188
Úřední hodiny:
Po, St 8.00 - 12.00; 13.30 - 17.00
Út, Pá 8.00 - 12.00
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor dopravních a správních agend, oddělení matrik, evidence obyvatel a osobních dokladů
26. Kontaktní osoba
Kateřina
Moravcová
DiS.
Vedoucí oddělení
Telefon:
572 525 813
Mobil:
+420
Email:
Katerina.Moravcova@mesto-uhcz
Jitka
Martínková
Referentka
Telefon:
572 525 810
Email:
Jitka.Martinkova@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.09.2021
28. Popis byl naposledy aktualizován
04.09.2023