Popis životní situace
O vyřazení silničního vozidla můžete požádat jako vlastník, nechcete-li vozidlo z nějakého důvodu provozovat (např. sezónní provoz, dlouhodobá oprava).
Trvá-li vyřazení vozidla z provozu déle než 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců, po uplynutí této doby je povinnost oznámit obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností adresu místa, kde je vyřazené vozidlo umístěno a účel jeho využití.
Týká se vás to, pokud (v jakém případě ve věci jednat):
Jste vlastníkem vozidla a požadujete jeho vyřazení z provozu.
Jaký má životní situace benefit (výstup, výsledek):
- Zrušení zapsaného vozidla v registru vozidel a
- nahlášení odcizeného vozidla.
Kdy životní situaci řešit:
Kdykoliv, pokud jako vlastník požadujete vyřazení silničního vozidla z provozu a nechcete jej nadále využívat k provozu.
Kontaktní osoba:
- Petra Močičková , telefon: 572 525 574 , e-mail: Petra [dot] Mocickova [at] mesto-uh [dot] cz (Petra[dot]Mocickova[at]mesto-uh[dot]cz)
- Bc. Alexandra Beránková , telefon: 572 525 573 , e-mail: Alexandra [dot] Berankova [at] mesto-uh [dot] cz (Alexandra[dot]Berankova[at]mesto-uh[dot]cz)
- Bc. Eliška Blahušová , telefon: 572 525 578 , e-mail: Eliska [dot] Blahusova [at] mesto-uh [dot] cz (Eliska[dot]Blahusova[at]mesto-uh[dot]cz)
- Veronika Studničková , telefon: 572 525 577 , e-mail: Veronika [dot] Studnickova [at] mesto-uh [dot] cz (Veronika[dot]Studnickova[at]mesto-uh[dot]cz)
Způsob vyřízení:
1. Elektronicky
Co potřebujete, pokud službu řešíte:
Veškeré údaje můžete vyplnit elektronicky v Portálu dopravy.
V případě elektronického podání datovou schránkou nebo e-mailem s kvalifikovaným elektronickým podpisem, podáte žádost o vyřazení silničního vozidla z provozu a v případě odcizení vozidla i protokol Policie ČR.
Další doklady předložíte při osobní návštěvě úřadu:
- osvědčení o registraci vozidla
- tabulky registračních značek (pokud nejsou poškozené, nebo si je nechcete ponechat pro zapsání vozidla do registru)
Kde a jak službu řešit elektronicky:
Žádost můžete vyřídit na Portálu dopravy, kde zvolíte úřad obce s rozšířenou působností a osobně dokončíte vyřazení vozidla z provozu.
Žádost také můžete podat prostřednictvím datové schránky nebo elektronické pošty a osobně doručit zbývající doklady a dokončit vyřazení vozidla z provozu.
2. Osobně nebo poštou
Co potřebujete, pokud službu řešíte:
Při osobní návštěvě úřadu předložíte:
- vyplněnou žádost
- osvědčení o registraci vozidla
- tabulky registračních značek (pokud nejsou poškozené, nebo si je nechcete ponechat pro zapsání vozidla do registru)
- protokol Policie ČR (v případě odcizení vozidla)
Pokud využijete zmocnění při zastupování, musíte předložit doklad zmocněnce a písemnou plnou moc zmocnitele.
Kde a jak službu řešit osobně:
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor dopravních a správních agend
Revoluční 1023, Uherské Hradiště
Úřední a pokladní hodiny
Kolik budete platit:
Poplatek za vyřazení silničního vozidla z provozu přes Portál dopravy činí 160 Kč.
Pokud podáte žádost osobně, datovou schránkou nebo e-mailem s kvalifikovaným elektronickým podpisem, poplatek činí 200 Kč.
V případě odcizení vozidla poplatek neplatíte.
Legislativa:
Možnosti odvolání:
Sankce:
Časté dotazy:
Zdroj:
- Žádost o vyřazení silničního vozidla z provozu - gov.cz
- Ministerstvo dopravy ČR - Registr vozidel (mdcr.cz)
Popis byl naposledy aktualizován: