4. Základní informace k životní situaci
Matriční úřad Uherské Hradiště vede matriční knihy pro obec Uherské Hradiště, pro jeho části Mařatice, Jarošov,
Rybárny, Vésky nebo Míkovice a dále pro obce Podolí a Popovice.
Potvrzení o údajích zapsaných v matriční knize obsahuje údaje potřebné převážně pro uplatnění nároku fyzické osoby v
cizině.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
- fyzická osoba, které se zápis týká, člen její rodiny (tj. manžel, rodiče, děti, prarodiče, vnuci a pravnuci), sourozenci a zplnomocnění zástupci
- oprávněné osoby státních orgánů nebo orgánů územních samosprávných celků pro úřední potřebu nebo výkon přenesené působnosti
- oprávněné osoby statutárních orgánů církví, jde-li o matriční knihy vedené těmito církvemi do 31. 12. 1949
- fyzická osoba, která prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jejích práv před orgány státu nebo orgány územních samosprávných celků
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Osoba oprávněná se dostaví na matriku Uherské Hradiště, požádá o vydání potvrzení o údajích zapsaných v matriční
knize a zaplatí příslušný správní poplatek.
O vydání matričního dokladu lze požádat i písemně.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti o vydání potvrzení o údajích zapsaných v matriční knize.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor dopravních správních agend
oddělení matrik, evidence obyvatel a osobních dokladů
Protzkarova 33
686 01 Uherské Hradiště
Úřední dny:
Po | 8.00 | - | 17.00 |
Út | 8.00 | - | 14.00 |
St | 8.00 | - | 17.00 |
Čt | 8.00 | - | 14.00 |
Pá | 8.00 | - | 13.00 |
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- průkaz totožnosti
- písemnou žádost a veřejnou listinu prokazující požadavek z ciziny
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatek za vydání potvrzení o údajích zapsaných v matriční knize je 50 Kč za každou započatou stránku.
Správní poplatek lze uhradit na matrice Uherské Hradiště.
Správní poplatek se hradí při podání žádosti.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Do 30 dnů ode dne podání žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
- Vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb.
18. Jaké jsou související předpisy
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád.
- Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor dopravních a správních agend, oddělení matrik, evidence obyvatel a osobních dokladů.
26. Kontaktní osoba
Kateřina
Lučková
DiS.
Vedoucí oddělení
Telefon:
572 525 813
Email:
Katerina.Luckova@mesto-uhcz
Jitka
Martínková
Referentka
Telefon:
572 525 810
Email:
Jitka.Martinkova@mesto-uhcz
Marcela
Brimová
Referentka
Telefon:
572 525 805
Email:
Marcela.Brimova@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.01.2012
28. Popis byl naposledy aktualizován
08.03.2021