S reklamním znečištěním se v podstatě setkáváme na každém kroku, a to i mimo městská sídla. Architekti města Uherské Hradiště jsou přesvědčeni, že přemíra informací způsobí „slepotu“ vůči nim. „Předsevzali jsme si, že budeme majitele provozoven a budov přesvědčovat o tom, že méně je více. Počet opakování slova SLEVA není údernější než jeden údaj, jen způsobí, že mnohdy krásný dům, který je sám o sobě reklamou pro provozovnu, se ztrácí pod tíhou informací,“ nastínila Martina Radochová z útvaru městského architekta.
Architekti jednají s obchodníky a živnostníky jednotlivě a pomocí pozitivních příkladů je přesvědčují o významu umírněnosti v rozsahu reklamních sdělení na fasádách. „Pokud se jedná o komplikovanější situaci například s více provozovnami v jednom objektu, jsme schopni zajistit návrh grafického studia, který majitelé mohou nebo nemusí přijmout, ale minimálně jim ukáže cestu, jak lze problém řešit,“ upřesnila Radochová. Důkazem, že to jde, je příkladný přístup několika živnostníků a majitelů objektů ve městě, jak dokládají fotografie.
Výklad zlatnictví byl podobný nástěnce, vedle jej navíc doplňovala cedule zabírající velkou část fasády
Majitel zlatnictví očistil výlohu, zato vedlejší výklad se zcela ztrácí pod celoplošným polepem
Totéž místo po úpravě, obě provozovny zaslouží pochvalu
Nesjednocené reklamy na fasádě domu
Nynější stav: všechny místní provozovny v jednotném stylu reklamy
Ještě nedávno byl u vchodu do Atria neuspořádaný shluk poutačů
Mnohem příjemnější pohled na to, co uvnitř budovy najdete
-LH-
-JP-