4. Základní informace k životní situaci
Potřeba získání závazného stanoviska či souhlasu pro stavební záměr či jinou činnost..
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Stavebník (vlastník pozemku), popř. jím plnou mocí zmocněný zástupce (projekční kancelář, atd.).
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podání žádosti spolu s doklady (projektovou dokumentací) na Městský úřad Uherské Hradiště.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním písemné žádosti .
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště, Odbor stavebního úřadu a životního prostředí, Protzkarova 33
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor stavebního úřadu a životního prostředí, oddělení vodoprávního úřadu a životního prostředí, Protzkarova 33, v úředních dnech (pondělí nebo středa od 8:00 do 17:00 hodin), příp. i v jiných pracovních dnech po předchozí telefonické domluvě.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- Žádost musí být doplněna projektovou dokumentací záměru, k němuž má být vydáno rozhodnutí či závazné stanovisko
- V případě zastupování je nutno doložit plnou moc
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
- Žádost o vydání závazného stanoviska se stavbou či činností, která by mohla snížit nebo změnit krajinný ráz.
- Žádost o vydání závazného stanoviska k odlesňování a zalesňování pozemků nad 0,5 ha, výstavbě lesních cest a svážnic a lesních melioračních systémů.
- Žádost o vydání stanoviska k zásahu do významného krajinného prvku Příslušné formuláře jsou k dispozici na Městském úřadě Uherské Hradiště, odboru životního prostředí a také na internetových stránkách Města Uherské Hradiště (odkaz).
.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
30 - 90 dnů (dle správního řádu)
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Spoluvlastníci dotčených pozemků, přihlášená občanská sdružení.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Ust. § 4 odst. 2 a 3, § 12 odst. 2 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších změn a doplňků.
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Souhlas je podkladem pro vydání rozhodnutí podle zvláštního právního předpisu (stavební zákon), územní souhlas nebo ohlášení stavby. Je vydáván formou závazného stanoviska podle správního řádu a není správním rozhodnutím. Samostatně se proti němu nelze odvolat.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
§ 87, 88 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších změn a doplňků.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
MěÚ Uh.Hradiště, odbor stavebního úřadu a životního prostředí.
26. Kontaktní osoba
Mgr. Helena Havránková, tel. 572 525 842, email: helena.havrankova@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
31.05.2012
28. Popis byl naposledy aktualizován
10.07.2015