4. Základní informace k životní situaci
Ustanovení § 24 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů a ustanovení § 39 vyhlášky č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Ten, v jehož zájmu nebo kvůli jehož činnosti má být uzavírka povolena a objížďka nařízena.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech požadovaných náležitostí.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti k silničnímu správnímu úřadu – odboru stavebního úřadu a životního prostředí MěÚ Uh.Hradiště.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště – odbor stavebního úřadu a životního prostředí.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor stavebního úřadu a životního prostředí Městského úřadu Uherské Hradiště, Protzkarova 33, Uherské Hradiště, Ing. Josef Hanáček, telefonní číslo: 572 525 570, Ing. Dana Zapletalová, telefonní číslo: 572 525 551
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Žádost je k dispozici na odboru stavebního úřadu a životního prostředí Městského úřadu Uherské Hradiště a na webových stránkách města. Doklady, potřebné k vyřízení, jsou uvedeny na tiskopisu žádosti.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost je k dispozici na odboru stavebního úřadu a životního prostředí Městského úřadu Uherské Hradiště a na webových stránkách města. Doklady, potřebné k vyřízení, jsou uvedeny na tiskopisu žádosti.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Za vydání povolení k provedení uzavírky se správní poplatek nevybírá.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Správní úřad rozhodne do 30 dnů od podání žádosti, ve zvlášť složitých případech do 60 dnů od podání žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
epodatelna@mesto-uhcz - podání je možno učinit písemně v elektronické podobě, podepsané zaručeným elektronickým
podpisem. Ten, kdo činí podání v elektronické podobě, uvede současně poskytovatele certifikačních služeb, který jeho
certifikát vydal a vede jeho evidenci, nebo certifikát připojí k podání. Doklady, které jsou stanoveny jako náležitosti
podání, je nutno nejpozději do 5 dnů doložit.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích
- Vyhláška č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích
- Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy
- Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Proti rozhodnutí lze podat odvolání. Odvolání se podává ke správnímu úřadu, který rozhodnutí vydal, a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí. Podle § 24 odst. 4 zák. č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších novel odvolání proti tomuto rozhodnutí nemá odkladný účinek.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Právnická osoba:
- dle ustanovení § 42b zákona č. 13/1997 Sb. - pokuta do 500000 Kč.
Fyzická osoba:
- dle ustanovení § 42a zákona č. 13/1997 Sb. - pokuta do 500000 Kč.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Městský úřad Uherské Hradiště – odbor stavebního úřadu a životního prostředí
26. Kontaktní osoba
Ing. Josef Hanáček, tel. 572 525 570, email: josef.hanacek@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
3. 4. 2012
28. Popis byl naposledy aktualizován
1. 7. 2015