4. Základní informace k životní situaci
Ustanovení § 25 odst. 6, písm. c bod 4 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů a ustanovení § 40 vyhlášky č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Ten, v jehož zájmu nebo kvůli jehož činnosti má být zvláštní užívání o povolení vyhrazení parkovacího místa povoleno.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech požadovaných náležitostí.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti k silničnímu správnímu úřadu – odboru stavebního úřadu a životního prostředí
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště – odboru stavebního úřadu a životního prostředí.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor stavebního úřadu a životního prostředí Městského úřadu Uherské Hradiště.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Žádost je k dispozici na odboru správy majetku města Městského úřadu Uherské Hradiště a na webových stránkách města Uherské Hradiště.
Doklady, potřebné k vyřízení, jsou uvedeny na tiskopisu žádosti.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost je k dispozici na odboru správy majetku města Městského úřadu Uherské Hradiště a na webových stránkách města Uherské Hradiště.
Doklady, potřebné k vyřízení, jsou uvedeny na tiskopisu žádosti.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Od poplatku podle písmene a) položky č. 36, zák. č. 634/2004 Sb., v platném znění je osvobozeno povolení ke zřízení parkovacího místa pro občany se zvlášť těžkým zdravotním postižením, kterým byly přiznány mimořádné výhody II. nebo III. stupně (držitelé průkazu ZTP a ZTP/P).
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Správní úřad rozhodne do 30 dnů od podání žádosti, ve zvlášť složitých případech do 60 dnů od podání žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
epodatelna@mesto-uhcz - podání je možno učinit písemně v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým
podpisem. Ten, kdo činí podání v elektronické podobě, uvede současně poskytovatele certifikačních služeb, který jeho
certifikát vydal, a vede jeho evidenci, nebo certifikát připojí k podání. Doklady, které jsou stanoveny jako
náležitosti podání, je nutno nejpozději do 5 dnů doložit.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích,
- Vyhláška č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích,
- Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích,
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy
- Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Proti rozhodnutí lze podat odvolání. Odvolání se podává ke správnímu úřadu, který rozhodnutí vydal, a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Právnická osoba:
- dle ustanovení § 42b zákona č. 13/1997 Sb. - pokuta do 500 000 Kč.
Fyzická osoba:
- dle ustanovení § 42a zákona č. 13/1997 Sb. - pokuta do 500 000 Kč.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Městský úřad Uherské Hradiště – odbor stavebního úřadu a životního prostředí
26. Kontaktní osoba
Ing. Josef Hanáček, telefonní číslo: 572525570, email: josef.hanacek@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
18. 6. 2012
28. Popis byl naposledy aktualizován
9. 7. 2015
29. Datum konce platnosti popisu
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Žádosti, které nelze řešit v celém jejich rozsahu podle tohoto postupu, je vhodné konzultovat s úředníkem příslušného správního úřadu. Tímto postupem žadatel předejde možnému přerušení správního řízení v případě, že by žádost neměla všechny náležitosti a správní orgán by v souladu se správním řádem správní řízení přerušil a žadatele vyzval k doplnění.