4. Základní informace k životní situaci
Životní situace se týká výměny technického průkazu z výše uvedených důvodů.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Oprávněnou osobou k jednání je obecně fyzická nebo právnická osoba zapsaná v registru vozidel jako vlastník vozidla.
Jednat může i osoba zmocněná písemně plnou mocí vlastníkem vozidla.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Žadatel s sebou musí mít doklady uvedené v bodu č.10.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti na kterýkoli obecní úřad obce s rozšířenou působností (ORP).
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště, odbor dopravních a správních agend, oddělení registru řidičů a vozidel, Revoluční 1023, 2. podlaží, dveře č. 219b (za železničním podjezdem vpravo u nemocnice).
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor dopravních a správních agend
oddělení registru řidičů a vozidel
Revoluční 1023, 2. podlaží, dveře č. 219b, přepážky č. 2 –5
Tel.: 572 525 573-7, fax: 572 525 595
Úřední hodiny:
Po | 8.00 - | 17.00 |
St | 8.00 - | 17.00 |
Pá | 8.00 - | 12.00 |
Objednat se lze přes rezervační systém.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- osvědčení o registraci vozidla I. (malý technický průkaz)
- doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas, průkazu povolení k pobytu na území ČR)
UPOZORNĚNÍ: Při vystavení technického průkazu z důvodu odcizení je nutné k žádosti doložit "Protokol sepsaný Policií ČR o oznámení odcizení". Pokud je vlastník shodný s provozovatelem, vyplní se pouze údaje o vlastníkovi vozidla. Pokud vlastník není shodný s provozovatelem, vyplní se jak údaje o vlastníkovi vozidla, tak i údaje o žadateli, což je provozovatel vozidla.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o vydání nového dokladu k vozidlu - formulář je k dispozici na odloučeném pracovišti MěÚ na ulici Revoluční 1023 nebo ke stažení na webových stránkách města.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatky jsou stanoveny dle zákona č. 634/2004 o správních poplatcích. Vydání technického průkazu z důvodu poškození, ztracení, odcizení: 100 Kč.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Vystavení technického průkazu je vyřízeno na počkání.
V komplikovanějších případech se postupuje dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kde
je obvyklá lhůta vyřízení stanovena do 30 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
Žádost nelze vyřídit elektronicky.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
- Vyhláška č. 243/2001 Sb., o registraci vozidel
18. Jaké jsou související předpisy
- Zákon č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla
- Zákon č. 307/1999 Sb., kterým se mění zákon o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
- Zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích
- Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů a změn
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se správní řádem a uplatňují se na příslušném úřadě.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce mohou být uloženy dle zákona o přestupcích.
21. Nejčastější dotazy
Při vystavení duplikátu technického průkazu se nemusí předkládat pojištění odpovědnosti z provozu vozidla dle zákona č.168/199 Sb. ve znění pozdějších změn a doplňků.
22. Další informace
Žadatel si po příchodu na registrační místo vytiskne v čekárně (dveře č. 219) pořadový lístek a čeká, až se na světelném panelu zobrazí číslo jeho lístku s uvedením čísla přepážky, na které bude jeho žádost řešena. Ke každému úkonu je třeba vyzvednout jedno pořadové číslo.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Městský úřad Uherské Hradiště, odbor dopravních a správních agend, oddělení registru řidičů a vozidel.
26. Kontaktní osoba
Veronika
Studničková
Referentka
Telefon:
572 525 577
Email:
Veronika.Studnickova@mesto-uhcz
Petra
Močičková
Referentka
Telefon:
572 525 574
Email:
Petra.Mocickova@mesto-uhcz
Hana
Homolková
DiS.
Referentka
Telefon:
572 525 575
Email:
Hana.Homolkova@mesto-uhcz
Bc. Alexandra
Beránková
Referentka
Telefon:
572 525 573
Email:
Alexandra.Berankova@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
08.03.2012
28. Popis byl naposledy aktualizován
22.09.2021
29. Datum konce platnosti popisu
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Při provádění úkonů je možné se nechat zastoupit dle občanského zákoníku.