4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Fyzická osoba - provozovatel silničního vozidla, zmocněnec (doloženo plnou mocí), nebo v případě právnické osoby (osoba oprávněná jednat jménem právnické osoby), provozovatel vozidla.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech požadovaných náležitostí v souladu s § 11 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění pozdějších předpisů.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním písemné žádosti o zápis změn údajů v registru silničních vozidel (a také v dokladech vozidla) na kterýkoliv obecní úřad obce s rozšířenou působností (ORP).
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště, odbor dopravních a správních agend, oddělení registru řidičů a vozidel (za železničním podjezdem vpravo u nemocnice).
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor dopravních a správních agend
oddělení registru řidičů a vozidel
Revoluční 1023, 2. podlaží, dveře č. 219b, přepážka č. 2-5
tel. 572 525 573 - 577
Úřední hodiny:
Po | 8.00 - | 17.00 |
St | 8.00 - | 17.00 |
Pá | 8.00 - | 12.00 |
Objednat se lze přes rezervační systém.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- technický průkaz silničního motorového vozidla a přípojného vozidla,
-
osvědčení o registraci silničního motorového vozidla a přípojného vozidla, nejedná-li se o vozidlo vyřazené z provozu na pozemních komunikacích,
-
ostatní doklady osvědčující změnu zapisovaných údajů.
Při podání žádosti o zápis změny údaje v registru silničních vozidel na základě výměny podstatné části mechanismu nebo konstrukce silničního vozidla se k žádosti dále přiloží:
-
doklad o nabytí této části,
-
protokol o technické prohlídce provedené po výměně této podstatné části a
-
rozhodnutí obecního úřadu obce s rozšířenou působností o schválení technické způsobilosti po provedené výměně, jedná-li se o přestavbu silničního vozidla.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formulář - "Žádost o zápis změn údajů v registru silničních vozidel" je k dispozici na odloučeném
pracovišti MÚ na ulici Revoluční 1023, resp. příp. ke stažení na webových stránkách města.
Upozornění: Tiskopis musí být vytištěn na 1 list (oboustranně)!
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Žádost o zápis změn údajů v registru silničních vozidel je možné vyřídit na počkání; v komplikovanějších případech se postupuje dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kde je obvyklá lhůta vyřízení stanovena do 30 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Žádost o zápis změn údajů v registru silničních vozidel je třeba podat do 10 pracovních dnů od vzniku skutečnosti, která zakládá změnu zapisovaného údaje.
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
- Vyhláška č. 343/2014 Sb., o registraci vozidel, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, a uplatňují se na příslušném úřadu.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Dle § 83 a § 83a zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění pozdějších předpisů, lze uložit pokutu až do výše 50 000 Kč.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Městský úřad Uherské Hradiště, odbor dopravních a správních agend, oddělení registru řidičů a vozidel.
26. Kontaktní osoba
Magda Matoušková, tel. 572 525 574, email: magda.matouskova@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.01.2015
28. Popis byl naposledy aktualizován
03.08.2018
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno