4. Základní informace k životní situaci
Životní situace se týká ztráty typového štítku s výrobním číslem karosérie nebo typového štítku motoru silničního vozidla. Tato životní situace souvisí s registrací vozidla a jeho provozováním, případně nakládání s ním. Jedná se o úkony, které mají vliv na změnu údajů v registru vozidel a v dokladech vozidla, které nejsou přihlášením vozidla.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Žádost o zápis změn podává vlastník, provozovatel se souhlasem vlastníka, zástavní věřitel, popřípadě další osoby, jichž se zápis v registru vozidel týká.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
V případě ztráty typového (výrobního) štítku je nutné získat náhradu (duplikát) u výrobce vozidla. Vyjádření výrobce vozidla, že výrobní štítek jako náhradní díl nedodává - v tomto případě si vlastník nebo provozovatel nechá, po bezpečné identifikaci vozidla, na vlastní náklady vybavit vozidlo náhradou typového štítku a toto dále řeší u příslušného úřadu, který vede registr motorových vozidel a to do 10 pracovních dnů po nastalé změně.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti na Městském úřadě Uherské Hradiště, odbor dopravních a správních agend, oddělení registru řidičů a vozidel, Revoluční 1023, dveře č. 219a (za železničním podjezdem, u nemocnice).
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor dopravních a správních agend
oddělení registru řidičů a vozidel
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor dopravních a správních agend
oddělení registru řidičů a vozidel
Revoluční 1023, 2. podlaží, dveře č. 219a, přepážky č. 1 a 5
Úřední hodiny:
Po | 8.00 - | 17.00 |
St | 8.00 - | 17.00 |
Pá | 8.00 - | 12.00 |
Objednat se lze přes rezervační systém.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- vyplněnou a podepsanou žádost o zápis změn a údajů
- doklad totožnosti, u cizinců je nutný cestovní pas
- technický průkaz (osvědčení o registraci vozidla - část II.)
- osvědčení o registraci vozidla část I.
- případně listinu osvědčující oprávnění jednat jménem jiné osoby
- bezpečnou identifikaci vozidla (Policie ČR nebo Cebia nebo Cardetect
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o zápis změn údajů. Žádost je k dispozici na odloučeném pracovišti MÚ na ulici Revoluční 1023, příp. ke stažení na webových stránkách města. Upozornění:Tiskopis musí být vytištěn na 1 list (oboustranně)! Vystavení nové registrační značky nebo duplikátu malého nebo velkého technického průkazu. Žádost je k dispozici na informacích a v čekárně.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Poplatek zaplatí žadatel 50 Kč za každou změnu.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Do 30 dnů ode dne podání žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
Žádost o registraci nelze vyřídit elektronicky.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu na pozemních komunikacích
- Vyhláška č. 243/2001 Sb., o registraci vozidel
- Zákon č. 168/1999 Sb. o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla
- Zákon č. 307/1999 Sb., kterým se mění zákon o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
- Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů a změn
- Zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích
- Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
- Vyhláška č. 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších změn a doplňků
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Podané žádosti nebude vyhověno.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce mohou být uloženy dle zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích v platném znění.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Městský úřad Uherské Hradiště, odbor dopravy, registr silničních vozidel.
26. Kontaktní osoba
Ing. Libor
Navrátil
Referent
Telefon:
572 525 572
Email:
Libor.Navratil@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
08.03.2012
28. Popis byl naposledy aktualizován
22.09.2021