4. Základní informace k životní situaci
Matriční knihy, do kterých se zapisuje narození, uzavření manželství, uzavření registrovaného partnerství a úmrtí státních občanů ČR, ke kterým došlo v cizině, vede Úřad městské části Brno-střed (dále jen "zvláštní matrika").
Do zvláštní matriky se zapisují narození, uzavření manželství, uzavření registrovaného partnerství a úmrtní státních občanů ČR, ke kterému došlo na:
- území cizího státu,
- zastupitelském úřadu ČR,
- námořním plavidle nebo v letadle mimo území ČR,
- místě, které nepatří pod pravomoc žádného státu.
Do zvláštní matriky se zapisují dále manželství, která byla v případě, že byl život snoubence přímo ohrožen, uzavřena před
- velitelem námořního plavidla plující pod státní vlajkou ČR
- velitelem letadla zapsaného v leteckém rejstříku v ČR
- velitelem vojenské jednotky ČR v cizině
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Žádost o zápis do zvláštní matriky sepisuje matrikářka s oprávněnou osobou, která k žádosti doloží požadované doklady.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Žádost o zápis do zvláštní matriky se podává u:
- zastupitelského úřadu ČR
- kteréhokoli matričního úřadu
- krajského úřadu, před nímž občan složil státoobčanský slib nebo učinil prohlášení o nabytí státního občanství ČR
a připojí k ní:
- cizozemský matriční doklad, který se týká matriční události, která má být zapsána do zvláštní matriky
- doklad o státním občanství ČR osoby, které se zápis týká
- další potřebné doklady
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor dopravních správních agend
oddělení matrik, evidence obyvatel a osobních dokladů
Protzkarova 33
686 01 Uherské Hradiště
Úřední dny:
Po | 8.00 | - | 17.00 |
Út | 8.00 | - | 14.00 |
St | 8.00 | - | 17.00 |
Čt | 8.00 | - | 14.00 |
Pá | 8.00 | - | 13.00 |
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
K žádosti o zápis do zvláštní matriky se připojí:
- cizozemský matriční doklad, který se týká matriční události, která má být zapsána do zvláštní matriky
- doklad o státním občanství ČR osoby, které se zápis týká
- další potřebné doklady
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formuláře k zápisu do zvlášní matriky jsou k dispozici na Odboru dopravních a správních agend, oddělení matrik, evidence obyvatel a osobních dokladů, Městského úřadu Uherské Hradiště - vyplňují se s matrikářkou.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Není stanoven žádný správní poplatek.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Zvláštní matrika provede zápis do 30 dnů po obdržení podkladů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využívat
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
- Vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb.
18. Jaké jsou související předpisy
- Zákon 89/2012 Sb., občanský zákoník
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor dopravních a správních agend, oddělení matrik, evidence obyvatel a osobních dokladů
26. Kontaktní osoba
Kateřina
Lučková
DiS.
Vedoucí oddělení
Telefon:
572 525 813
Email:
Katerina.Luckova@mesto-uhcz
Jitka
Martínková
Referentka
Telefon:
572 525 810
Email:
Jitka.Martinkova@mesto-uhcz
Marcela
Brimová
Referentka
Telefon:
572 525 805
Email:
Marcela.Brimova@mesto-uhcz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.01.2014
28. Popis byl naposledy aktualizován
08.03.2021