Na Portálu občana města Uherské Hradiště můžete učinit podání vůči Městskému úřadu Uherské Hradiště dvěma způsoby:
ePodání (pro uživatele bez registrace)
Prostřednictvím ePodání můžete učinit elektronické podání, které je určeno zejména pro nepřihlášené návštěvníky Portálu občana. Pro ePodání můžete využít offline formulářů v části Životní situace.
- Podání bude doručeno úřadu a řádně zaregistrováno v jeho Spisové službě.
- Vám přijde na zadaný e-mail kód UID, podle kterého lze zjistit aktuální stav odeslaného podání.
- Průběžný stav podání, které jste učinili lze zjistit níže na stránce v části „Zjištění stavu podání.
- Pokud podání nebude obsahovat elekronický podpis, můžete být v některých případech k dodání listinného originálu s vlastnoručním podpisem.
Online formuláře (pro registrované uživatele)
Přihlášením do Portálu občana je již prokázána identifikace, proto již není potřeba nic podepisovat a skenovat, údaje o uživateli jsou automaticky vyplněny do online formuláře. Uživatel pouze vyplní zbývající potřebné informace a formulář odešle elektronicky prostřednictvím funkce Odeslat formulář. Pokud se v Portálu občana nenabízí požadovaná životní situace, nemusí být v současné době do portálu zapracována. Další online formuláře budou doplňovány podle aktuálních potřeb a složitosti zapracování.
Registrovaný uživatel má následně informaci, jaké dokumenty, formuláře a žádosti odeslal, vč. odpovědí na ně a dále informace o tom, v jaké fázi zpracování se dokument nachází a kdo jej vyřizuje.