Adresa pro doručování

Popis životní situace

Pokud občan bydlí na adrese odlišné od místa trvalého pobytu, může tímto nahlásit skutečné místo pobytu, aby mu mohla být řádně doručování pošta. 

Týká se vás to, pokud (v jakém případě ve věci jednat):

Jste občan České  republiky starší 15 let s trvalým pobytem v Uherském Hradišti a žádáte o zavedení (změnu, zrušení) adresy, na kterou mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu (dále jen „doručovací adresy“) do agendového informačního systému evidence obyvatel.

Jaký má životní situace benefit (výstup, výsledek):

Na doručovací adresu (odlišnou od adresy místa trvalého pobytu), budou všechny úřady doručovat písemnosti, nemáte-li zpřístupněnu datovou schránku fyzické osoby.

Kdy životní situaci řešit:

Pokud chcete doručovat písemnosti úřadů na jinou adresu, než máte uvedenu adresu trvalého pobytu. Datum platnosti nelze určit zpětně.

Kontaktní osoba:

Způsob vyřízení:

1. Elektronicky - datová schránka

Co potřebujete, pokud službu řešíte:
Žádost o uvedení (změnu nebo zrušení) doručovací adresy lze podat prostřednictvím datové schránky fyzické osoby.

Kde a jak službu řešit elektronicky:
Zasláním žádosti do datové schránky města Uherské Hradiště. 

2. Osobně nebo poštou

Co potřebujete, pokud službu řešíte:
Předložit písemnou žádost. Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana; to neplatí v případě, kdy občan podepíše žádost před zaměstnancem ohlašovny.
Žadatel v případě osobního podání žádosti prokáže totožnost občanským průkazem, popřípadě cestovním dokladem.

Kde a jak službu řešit osobně:
Městský úřad Uherské Hradiště
Odbor dopravních a správních agend
Oddělení matrik, evidence obyvatel a osobních dokladů
Protzkarova 33, Uherské Hradiště
Úřední a pokladní hodiny

Kolik budete platit:

Správní poplatky nejsou stanoveny.

Legislativa:

Popis byl naposledy aktualizován:

28.03.2024